Kurr i magen?

Gabriol

Trådstartare
Haha, visst inte var denna tråden skulle ligga så jag lägger den här. :) :cool:

Om det kurrar i en hästs mage, är det för att den är hungrig precis som det är på en människa?

:bump:
 
näe det tror jag inte. det låter nog så när tarmarna arbetar. hur som helst ska det kurra, annars är det kolikvarning!
 
Vår mage kurrar ju inte heller för att vi är hungriga. Utan det är för att det är luft i magen som bubblar runt. :cool:
 
Om det kurrar i magen är det antingen tarmarna som rör på sig eller luft. Som det även har nämnts ovan så ska det kurra i magen på hästen.
 
Ibland kurrar det så mycket i min stos mage att hon nästan blir rädd av det själv... :o
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 831
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 015
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
549
Senast: Hazel
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp