Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte för att vara sådan men ärligt talat, om någonting sticker ut och någon verkar vilja visa upp någonting speciellt så får man väl lite lite räkna med att folk tror att det är någonting som personen vill visa upp och ev få bekräftelse för? Speciellt om dom lägger ut foton och framhäver saker och ting.

Sen är det ju inte så att alla som tittar till vill ligga med en, om någon som du nämnde har en stor penis som syns genom byxorna som definitivt en hel del joggare här har som syns om dom inte har shorts över så tittar jag till. Inte för att jag vill ligga med dom utan för att oj, det syntes lite väl tydligt. För det är ändå ovanligt att se sådant i vardagen bara sådär.

Och jag antar också att dom flesta män har shorts över tightsen pga av att det inte ska synas för mycket, jag kan inte komma på någon annan anledning till att nästan alla män har shorts över tightsen när dom är ute och springer.

Folk tittar på det som sticker ut i mängden, på det som inte är vanligt att se, det innebär inte mer än att dom tittar till och tänker att oj, det var ovanligt och sen går dom vidare i sina liv.
Är det därför de har det! Så dum jag känner mig nu som inte fattat det! :rofl: :banghead:😁 Men så självklart ändå egentligen :D

Sen när har jag sagt att jag lägger ut lättklädda bilder där man ser urringningen ?

Jag har inte påstått att alla män som tittar vill ligga med mig men jag tycker foryfaranse att det är irriterande med deras blickar oxh kommentarer.
Men om dom sexuellt trakasserar dig så anmäl dom då? Om dom glor och och är påflugna och säger sakar så är det anmälningsbart. Och jo, du skrev att "killar som glodde hela tiden och som ville ligga med mig".
Jag har träffat tillräckligt med män i 20 år för att veta vad dom flesta tänker på. Jag säger inte att alla män äe likadana men tyvärr så tänker väldigt många män med huvudet där nere iställwt för huvudet där uppe....
Du kanske umgås i knepiga kretsar? För långt ifrån dom flesta män tänder på allt dom ser. Det är du som tror det ev har umgåtts med äckel helt enkelt.
Tack jag aka väl inte behöva gå runt med polotröja och bli en nunna bara för att vissa män inte kan bete sig... der är liksom män som 18+ - gamla gubbar dom glor både irl och skickar äckliga meddelanden på nätet
Det behöver man verkligen inte, och som sagt, anmäl dom då dom som sexuellt trakasserar dig både verbalt och fysiskt(?). För jag antar att du inte bara baserar det på att dom kastar en blick på dig.

Men sluta ge dem uppmärksamhet! Jag hade en kollega som klagade att män stod och kissade överallt när vi jobbade på bygge, skillnaden mellan oss var att jag inte tittade efter alla andra utan fokuserade på mitt jobb så jag såg aldrig att någon gick åt sidan för att lätta på trycket.

En annan kollega klagade på att en man utomhus titta på henne när han satt på en parkbänk, vi satt inomhus på ett möte. Om det nu hade varit så störande så hade hon ju kunnat byta plats eller helt enkelt igorerat, istället för att sitta och glo tillbaka på honom hela tiden. Han trodde säkert hon var intresserad eftersom hon inte kunde slita blicken från honom.
Men jag ger dom ju ingen uppmärksamhet en sak ör väl om man dejtae eller är tillsammans men det alla möjliga män åå dejtingsidor,sociala medier , irl m.m så glor och skriver äckliga saker.

Alltså har du inte en enda normal man runt om dig? Fine att det finns män som inte kan bete sig men alla verkar flockas runt dig? De män jag har runt om mig kan bete sig och hålla ögonkontakt när de pratar trots att jag har stora bröst…

Du har startat två trådar nu och bägge trådarna låter ärligt talat som att du är en tonåring om man läser problemen du har. Börjar nästan tro att du kanske trollar lite.

Men jag ger dom ju ingen uppmärksamhet en sak ör väl om man dejtae eller är tillsammans men det alla möjliga män åå dejtingsidor,sociala medier , irl m.m så glor och skriver äckliga saker.

Jag hade gärna levt i ett samhälle utan inbrottstjuvar men i väntan på det så låser jag ytterdörren när jag lämnar huset. Jag låter idioten som kör mot rött i 120 knyck få företräde även om jag har grönt och hen gör fel. Ja det är orättvist att jag ska behöva anpassa mig för att andra beter sig illa men det är tyvärr så verkligheten fungerar. Ja det är svinigt beteende från männen som glor och häver ur sig dynga och nej det är inte ditt fel - men! det enda beteende du har kontroll över är ditt eget.

Så rent krasst så har du två val: 1. Stå ut. 2 Gör en förändring i ditt eget beteende.

Enklaste sättet att slippa äckliga kommentarer på internet är att inte ge äckliga människor tillgång till bilder att skriva äckliga kommentarer på. Lägg inte upp bilder, begränsa vem som kan se dem, byt plattform eller stäng av kommentarsfält.

Det är svårare i verkligheten. Att undvika ögonkontakt och se över vilka miljöer/umgängen man rör sig i är två steg. Konfrontera är också en väg men endast där det kan göras utan risk för din egen säkerhet.

Om det är på nätet så blockera, finns ingen anledning att låta skitstövlar se och kommentera. Ha bilderna dolda och visa endast för ett fåtal.

• Gilla
Reactions: Sel
Alltså har du inte en enda normal man runt om dig? Fine att det finns män som inte kan bete sig men alla verkar flockas runt dig? De män jag har runt om mig kan bete sig och hålla ögonkontakt när de pratar trots att jag har stora bröst…

Du har startat två trådar nu och bägge trådarna låter ärligt talat som att du är en tonåring om man läser problemen du har. Börjar nästan tro att du kanske trollar lite.
Ja jag börjar undrs om det finns några normala vettiga män kvar på planeten jorden.. det är väl en del män med lätt autism/asperger/adhd och vissq med lindrig if som har hållit på sådär men det är "vanliga normala" män som har gjort likadant. Ja då får du väl tro det då men så är det inte iaf.

Jag hade gärna levt i ett samhälle utan inbrottstjuvar men i väntan på det så låser jag ytterdörren när jag lämnar huset. Jag låter idioten som kör mot rött i 120 knyck få företräde även om jag har grönt och hen gör fel. Ja det är orättvist att jag ska behöva anpassa mig för att andra beter sig illa men det är tyvärr så verkligheten fungerar. Ja det är svinigt beteende från männen som glor och häver ur sig dynga och nej det är inte ditt fel - men! det enda beteende du har kontroll över är ditt eget.

Så rent krasst så har du två val: 1. Stå ut. 2 Gör en förändring i ditt eget beteende.

Enklaste sättet att slippa äckliga kommentarer på internet är att inte ge äckliga människor tillgång till bilder att skriva äckliga kommentarer på. Lägg inte upp bilder, begränsa vem som kan se dem, byt plattform eller stäng av kommentarsfält.

Det är svårare i verkligheten. Att undvika ögonkontakt och se över vilka miljöer/umgängen man rör sig i är två steg. Konfrontera är också en väg men endast där det kan göras utan risk för din egen säkerhet.
Jag tänket inte låsa i min i min bostad och skyla min kropp med kläder enda upp till halsen bara för att det finns en del män som inte kan bete sig. Mitt konto på instagram äe privat men jag lägger ändå inte upp bikinibilder ellet sånt på sociala medier. Det är bara väldigt speciella män som får se min kropp utan kläder oxh då ska då ha förtjänat det först annars blir det inget.

Ja jag börjar undrs om det finns några normala vettiga män kvar på planeten jorden.. det är väl en del män med lätt autism/asperger/adhd och vissq med lindrig if som har hållit på sådär men det är "vanliga normala" män som har gjort likadant. Ja då får du väl tro det då men så är det inte iaf.
Det finns, och verkar inte finnas mycket till samband mellan npf och att begå sexuella övergrepp. Där lär det vara en betydligt större riskfaktor att vara man.

Men nog finns det vettiga män. Har du inte några sådana omkring dig bör du nog fundera på vilken umgängeskrets du har.

Jag tycker också att många män kan vara otroligt gränsöverskridande, otäcka och sviniga, men få i fysiska och verkliga livet. Det man kan och bör göra online är att blocka, rapportera och gå vidare. Det man bör göra i verkliga livet är att avlägsna sig och eventuellt anmäla.
Blickar och annat "mildare" gränslöst beteende på stan kan man inte göra så mycket åt utöver att just avlägsna sig.

Även folk med npf kan bete sig.
Ja det vet jag , jag har själv npf. Men vissa män med autism framförallt fattsr inte alltid sociala regler och flörtande. En kile jag matchade med på badoo som hade autism tror jag skulle hålla på och fråga vilken stadsdel i min stsd jsg bor i efter ett tag kände jag att han inte intreaserade mig så jsg tog bort mstchningen och raderade konversationen sen typ dagen efter hadr hsn sökt upp mig på facebook och skickat till mig på messenger jag ksnske bordr ha varit tydlig med att jag inte var intressersd men i min värld så svarar inte en man och jsg fortsättet skriva ändå sp är han inte intresserad en annqn man med asperger jsg matchade började prata barq efter nån dag om distansförhållanse och att vi kunde åka på semester med hans husvagn och vi hade inte ens pratat en vecka..... en tredje kille med asperger säger att han är seriöst intresserad men skriver sällan men kollar story ofta och den fjärde dom min förra tråd handlade om kommer och går fram och tillbakw och har gjort det flera gånger...

Jag tänket inte låsa i min i min bostad och skyla min kropp med kläder enda upp till halsen bara för att det finns en del män som inte kan bete sig. Mitt konto på instagram äe privat men jag lägger ändå inte upp bikinibilder ellet sånt på sociala medier. Det är bara väldigt speciella män som får se min kropp utan kläder oxh då ska då ha förtjänat det först annars blir det inget.
Är du angripen och stirrad på i verkliga livet? Eller sker det bara på sociala media?
Är nog lättare att förstå om man vet i vilka sammanhang det sker?

Det finns, och verkar inte finnas mycket till samband mellan npf och att begå sexuella övergrepp. Där lär det vara en betydligt större riskfaktor att vara man.

Men nog finns det vettiga män. Har du inte några sådana omkring dig bör du nog fundera på vilken umgängeskrets du har.
Det är inget fel på mina vänner. Av nån anledning så dras vissa män med problem sig till mig jag kanske är för snäll och försöker se gott hos allw människor oxh tycker att dom flesta förtjänar en chans till jag vet inte varför det allrid kännw som att såna män dras sig till mih jsg försöker vara snäll och förstående men jag är inte deras psykolog

Är du angripen och stirrad på i verkliga livet? Eller sker det bara på sociala media?
Är nog lättare att förstå om man vet i vilka sammanhang det sker?
Nej. Eller det finns folk som glor irl nu var der visserligen längesen men det var jobbigy att åka till badhuset med skolwn varje vecka i högstadiet jah kom in i puberteten tidigt och jsg var nästwn den enda tjejen i klassen som hadr bröst , det kändes som killarnw gloddr tille ögonen skulle ramla ut..., det var även killar som tjstade om sex och avklädda bilder i tonåren och det är tyvärr fortdarande vissa som inte kan ra ett nej att man inte vill skicka bild eller att man inte vill ha sex

Det är inget fel på mina vänner. Av nån anledning så dras vissa män med problem sig till mig jag kanske är för snäll och försöker se gott hos allw människor oxh tycker att dom flesta förtjänar en chans till jag vet inte varför det allrid kännw som att såna män dras sig till mih jsg försöker vara snäll och förstående men jag är inte deras psykolog
Det är skillnad på att vara snäll och att inte sätta upp gränser.
Jag är också snäll. Men jag tänker inte offra mitt välmående och självrespekt för att göra folk som inte kan bete sig nöjda.
Du verkar väl ha lite svårt att hitta den gränsen. Den låter som den blir lite väl flytande alldeles för ofta.

Nej. Eller det finns folk som glor irl nu var der visserligen längesen men det var jobbigy att åka till badhuset med skolwn varje vecka i högstadiet jah kom in i puberteten tidigt och jsg var nästwn den enda tjejen i klassen som hadr bröst , det kändes som killarnw gloddr tille ögonen skulle ramla ut..., det var även killar som tjstade om sex och avklädda bilder i tonåren och det är tyvärr fortdarande vissa som inte kan ra ett nej att man inte vill skicka bild eller att man inte vill ha sex
Det känns i och för sig lite långsökt att ta upp i en tråd som om det vore ett problem du får hantera i vardagen Idag, även om det självklart säkert var jobbigt och kanske traumatiskt då.

Jag tycker också att många män kan vara otroligt gränsöverskridande, otäcka och sviniga, men få i fysiska och verkliga livet. Det man kan och bör göra online är att blocka, rapportera och gå vidare. Det man bör göra i verkliga livet är att avlägsna sig och eventuellt anmäla.
Blickar och annat "mildare" gränslöst beteende på stan kan man inte göra så mycket åt utöver att just avlägsna sig.
Jag är ju vuxen sen länge men min pappa hade nog strypt en del män som behandlat mig illa ... jag väljer art inte berätta om killsr jsg teäffar för mina föräldrar förrän det blir seriöst och männen verkar vettiga. Min pappa sa till mig för typ 10 år att om en killr jsg träffade då skulle komma hem timl mina föräldrae igen eller kontaktq mig igen så dkulle han slå ihjäl han och huggw av han det han hade mellan benen så hsn sldrih mer kunde använda den... min pappa är inte farlig han blir bara orolig och är rädd om mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur