Kval elittävling

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Choklad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 849
C

Choklad

läst ur prppen på en klubb som ska ha en elit tävling, där står ju vad mans ka ha tävlat för att få starta, men de har ju undantag för hemmaryttare som det brukar vara men inte bar dem utan det som jag tycker är konstigt att de dessutom har undantag för 5 ryttare för en helt annan klubb ca 30 mil bort.

10. Kvalificeringsbestämmelser: Seniorer skall ha placerat sig i lägst 1,50 hoppning

under 2005-2007. Ungdomsryttare skall ha minst två placeringar i lägst 1,40

hoppning under 2005-2007 och juniorer skall ha minst en placering i lägst 1,40

hoppning under 2005-2007. Tävlingen är öppen utan kvalificeringsbestämmelser för ryttare som är licensierade medlemmar i "hemmalubben" samt fem licensierade medlemmar från AnnanUtvaldKlubb. AUK utser vilka fem som får åka.

Någon som har koll på om det här är vanligt eller varför man har dessa undantag?

Sv: Kval elittävling

Vi är ju med i AnnanUtvaldKlubb, och vad jag förstår så "byter" våra klubbar ett antal friplatser på sina elittävlingar i vår. Vi får 5 platser hos er och vår klubb ger alltså din klubb 5 platser då vi har vår elittävling.

*Choklad är kanske inte med i den klubben vid närmare eftertanke, men skit samma, ni förstår vad jag menar och jag gitter inte formulera om mig*

Aha är det så det funkar, nej Choklad är inte med i den klubben men bekant med den.

Men hur många klubbar kan man ha sådant här utbyte med då, för att komma undan kvalreglerna??

Efterson klubben väl själva bestämt kvalgränserna får dom väl göra utbyte med vilka/hur många klubbar dom vill.

Liknande trådar

Hoppning ...säger sverigeeliten med Sylve Söderstrand i spetsen i ett nummer av tidningen Ridsport. I artikeln nämns också att sverigeeliten... 2
Svar
25
· Visningar
2 620
Senast: kopparberg
·
Avel ..att en ponnyhingst skall ha presterat på tävlingsbanorna för att kallas "prestationshingst"? I dressyr, i hoppning, fälttävlan? Kat B... 2
Svar
27
· Visningar
2 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Dejt
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka