Kvalité på Hööks produkter ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare evelinaljungbeck
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 468
E

evelinaljungbeck

Hejhopp!

Jag undrar vad ni vet om kvalitén på Hööks grejer?
Jag tycker deras nya saker är galet snygga, men eftersom jag har väldigt långt till närmsta Hööks-butik så har jag inte möjlighet att åka dit och känna på sakerna, så vad tycker ni om kvalitén? Basera era svar på fakta & egna erfarenheter, jag vet att många har "fördomar" mot Hööks av någon otroligt konstig anledning.. ;)

Jag menar framförallt kvalitén på tränsen, täckena & schabraken! :)

Sv: Kvalité på Hööks produkter ?

Jag gillar Hööks och tycker att man kan säga att det hästarnas motsvarighet till H&M. Prisvärt, men kvaliteten kan variera. Sen jag blev student har jag blivit en trogen kund. Är faktiskt väldigt nöjd med mina grejer därifrån. Har tacken, schabrak, träns, vissa kläder och mina favoriter Venetostövlarna:).

tränsen är jag nöjd med (har flera från hööks)
schbraken är jag nöjd med (vet dock att en del tappar färg lätt men mina har hållt sig bra)
täcken har jag mest vintertäcken av hööks och dom är jag nöjda med (tycker dock att passformen på regntäcken är lite dålig av det jag ser i stallet men kan bero på hästen också=)

Har alltid handlat en del från hööks, och ännu mer nu de senaste åren då de öppnat butik nära mig :)
Tycker det är helt okej kvalité i relation till priset. Jag handlar mest "slit" grejer som tex schabrak, lindor osv sånt som man ändå vill byta ut när det blir lite urtvättat/fult. Köper man lädergrejer får man nog vad man betalar för är snygga och så men man ska nog inte räkna med att de håller sig snygga år edfter år som många "dyra" märkesträns gör.

Täcken har jag bara köpt transport/svett täcken de senaste åren då jag helst använder Horseware täcken som ute/stalltäcken.

Jag tycker att kvalitén på de lite dyrare tränsen och lädergrejerna är riktigt bra, är nöjd med allt sånt jag har köpt och det har åldrats snyggt.
Däremot köper jag inte täcken och schabrak om det inte är på rea eftersom jag tycker det ofta är rätt dålig passform och hållbarhet. Kan mycket väl hända att det är jag och hästen som är konstiga för jag har inte hittat en enda modell av deras egna ridbyxor som sitter ok på mig heller så deras kläder har jag dålig koll på eftersom jag gav upp det rätt fort.

Jag tycker hööks är toppen, dom har verkligen utvecklats till det bättre! Men man får i stort sett alltid vad man betalar för, köper man ett träns för 199 kronor kan man inte förvänta sig toppkvalitet. Men dom tränsen som ligger runt 500 kronor är finfina! Schabraken och täckena är också toppenbra, vet många som är nöjda med regntäckena som brukar finnas billigt på kampanj på hösten till exempel.

Jag tycker kvaliten motsvarar prisnivån, som Fiorano säger är det ungefär som HM. Inte den bästa kvaliten men klart godkänd.

Jag har inga täcken eller så därifrån, köper mest småsaker som grimmor, lindor etc. Har två träns i 500-600 kr klassen och även om de inte känns så välarbetade så är de mjuka i lädret.

Köper en del från hööks och är oftast nöjd. Det jag inte köper ifall det inte är rea är täcken och ridbyxor. När det gäller täcken så går jag hellre upp ett par hundralappar och köper Horseware och Bucas, eller Shires som ligger i samma prisklass som hööks. Hööks täcken brukar inte sitta speciellt bra på någon av mina pållar men det gör däremot ovanstående. Ridbyxor köper jag inte för att de oftast inte passar på mig, satsar hellre på ett par eurostar eller pikeur som sitter som en smäck och sen håller i ett x antal år.

Grimmor,schabrak, bett, träns och annat smått tycker jag är helt ok.

Jag tycker att Hööks har en hel del bra saker, men att kvaliten varierar. När det gäller tränsen har jag märkt att det varierar även mellan exemplaren så de vill jag inte beställa utan handlar hellre i butik.

Jag har ett träns från Hööks som är helt fantastiskt än så länge. Bättre än mina Stübbenträns som gick på 2000 kr vardera!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 834
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 063
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 819
Senast: Lobelia
·
Utrustning Är det någon som har dom ridbyxorna från Hööks eller som kan säga nåt om hur de är i kvalité, passform osv. Tycker nämligen de...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: jupiter-judex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka