Bukefalos 28 år!

Kvalitetsbedömning 2011

Jfrelin

Trådstartare
Nu är det ju dax för Kvalitetsbedömningarna landet runt.

Vilka ska visa och vart?
Vad är det för stam på hästen som ska visas?
Hur tror ni det kommer gå?


Själv ska min visas på Strömsholm 4 september.
Sto
Don Frederico- Lauries Crusador- Sion

Är redan nervös:D Drömde härom natten att hon fick betyg 3 på benen:eek:

Hoppas på gångartsdiplom men gissar på att det "bara" blir klass 1.
Hoppningen blir jag nöjd om hon hoppar 6-6. Hon hoppar villigt och glatt men har inte riktigt fattat att man ska dra upp frambenen också :D öppnar upp fint bak dock.
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Vi har 4 st 4-åringar plus 2 som ska gå öppna klassen, om jag inte glömt bort någon nu :o.

Inte mina egna någon av dem, de står i träning i utbildningsstallet där jag jobbar. Men har trots allt följt vissa ett helt år och en av hästarna har jag ridit in och ridit mesta av tiden, så ska bli spännande att se vad de får!

Stammarna är

Rosevelt - Master - Ciceron
Last Liberty - Irco Marco - Falstaff
First Wish - Falleur - Curcao xx
Biggles - Akribori - D-Day
Al Cantino - Swift - Parnass
Don Primero - Martini - Kaliber

Ska visas i Bollerup 2a-3e September. Efter vårens treårstest vågar jag inte spekulera i hur det kommer att gå längre :angel:

Men Rosevelt-en borde ha en bra chans att kvala till championatet, hon blev 4a och Bästa Sto i finalen som 3-åring!
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Min häst ska starta Kvalitetsbedömningen nu på lördag!

Palona SK f-06 (fått föl -10) (Orlando-Landlod-Marco Polo)
vi hoppas på hoppdiplom
hon fick poängen 788868 (gång) 788886 (hopp) på 3års testet
226095_10150332713095091_572305090_9794812_1297277_n.jpg


jag hade tänkt visa själv men bröt armen för 9veckor sedan och beslöt därför att köra henne till ett utbildningsstall för att hon skulle vara klar i tid. därför kommer hon visas av sin utbildare.

Innan armen hade jag utbildat henne helt själv.
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Spännande med så många att visa. Blir hektiskta dagar för dig :D

theJohanna: lycka till på lördag! Du kanske har en diplomhäst att rida när armen är läkt :laugh:
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Ska visa mitt sto i Örebro 27:e aug. Hon är e. First Wish ue. Ampere - Herkules

Jag vågar inte heller spekulera hur de kommer att gå. Har varit i valet och kvalet om att visa henne, pga att hon haft långt sommarlov pga hälta. Men eftersom att vi missade 3 års förra året pga föl, så gör vi nu ett försök.
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

*kl*

Min pålla skall visas i Svärdsjö den 10 september. Hon är fölsto och e: Saigon-Flemming-Elberton. Jag har lämnat bort henne för förberedelse och visning hoppas på att få hem ett diplomsto men det vet man aldrig med dagsformen på ett sto:p
Så det är bara att hålla tummarna och be till högre makter. På 3-års fick hon klass 1 med 888777, hopp 87. Skall löshoppas även nu. Hur det än går är det min efterlängtade prinsessa som kommer hem igen:love:
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Skulle du rent teoretiskt få visa henne på kvalitets även nästa år iom fölet ?
(jag vet att fölungen kom förra året då hon var 3)
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

*knapplån*

mitt sto e Corlensky G - Magritte kommer att visas på Plönninge 13-14 september. Kommer ej att visa henne själv, hon rids och tävlas av en annan tjej. Hon visades förra året på 3-års och fick 887778=45 p (gång) och 887889=48 p (hopp). Jag hade gärna sett att hon fick hoppdiplom och direktkvalade till finalen i 4-års championatet. Men samtidigt så spelar det egentligen ingen roll, för hoppa det kan hon och hon kommer att gå långt :)
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Jag ska också visa min på Strömsholm den 4 september.

Han är e. Sandakan - Vivaldi - Trofé.

Det vore kul om han fick poäng nog att kvala till championatet.
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Skulle du rent teoretiskt få visa henne på kvalitets även nästa år iom fölet ?
(jag vet att fölungen kom förra året då hon var 3)

Nej fölrabatten gäller inte sto som fölat som 3 åringar, står specificerat att de måste fölat tidigast som 4 åringar för att få gå som fölsto gäller alla unghästtävlingarna/visningar
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

kl

jag håller också tummarna jfrelin, men hon kommer nog att säljas efter kvaliteten då jag ska börja plugga.

Har ni andra redan betalat in anmälningsavgiften för championatet eller tänker ni kvala genom tävlan?
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Jag struntar i Championatet. Tror inte hon kommer kvala ändå och dessutom så är jag inte hemma när semi/finalen är.
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Kul med en till som ska visas på Strömsholm.

Charlotte1975: hon ser jättefin ut på filmerna du la upp så det kommer säkert gå jättebra.
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Jag ska vara funktionär i Örebro men jag visar ingen i år, har bara 3-åringar. Kanske blir nästa år om någon verkar lovande då :)
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

*kl*

Vi ska visa på Bollerup och eftersom han (e: Florencio - Bolero) löshoppas blir det den 3:e september fick jag mail om igår och sedan är det dags för championatskval på Flyinge helgen efter. För att se hur han fungerar ute på en tävlingsplats var han iväg en gång i somras där han skötte sig väldigt bra och vann LB:2 på 73%.

Har under sommaren varit ganska lugn men nu när det börjar dra ihop sig börjar jag bli ganska nervös. Ibland är det vara svårt att se opartiskt på sin häst när jag tycker om honom så otroligt mycket! Självklart hoppas jag på att han kvalar direkt men man kan aldrig veta och hans styrkor sitter framförallt i temperament och ridbarhet än stora gångarter.

Konstigt nog har jag ingen ny ridfilm på honom men ett litet klipp och suddig bild från löshoppningen igår. Hoppas framförallt på bra temperamentsbetyg, känns viktigast för en dressyrhäst.

Sista språnget på 1,25
Luxuslshoppbakben.jpg
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Snygging

kl

hur många har ni med er på kvalitetsbedömningen och hur många "krävs" det???
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

:laugh:

Vi kommer att vara fyra personer, men hade klarat oss med två. Vid ridmomentet är det ryttaren och jag som hjälper till med utrustningen då hästarna ska exteriörbedömas. Vid löshoppningen hjälper min lillasyster till så då är vi tre, även om man skulle kunna löshoppa honom själv är det skönt att vara fler om något skulle hända. Den fjärde som är med är min sambo som filmar hela spektaklet ;)

Löshoppningen är det moment som kräver flest människor. Det kan bli väldigt svårt att hjälpa hästen om den skulle spänna sig och frysa mentalt om man för få människor. Jag tror att man helst ska vara minst en mer än man är vid löshoppning hemma, så resonerar iaf jag även om min har varit ute några gånger redan.
 
Sv: Kvalitetsbedömning 2011

Den som tar av grejerna/sätter på behöver väl inte ha vita brallor???? min häst hoppas uppsuttet
 

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 473
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 141
Senast: Vingra
·
Avel Dressyr stammade 2 B. v. Belissimo M – Rubin-Royal- Feiner Stern gekört/licensed -Prämienhengst 6 Df. v. Burlington – Pik L – Grande...
Svar
3
· Visningar
1 821
Senast: KickiH
·
Hästmänniskan Jag känner mig som världens mest oturs förföljda människa:( OBS. Det här är en lååång klagotråd..! Mitt hästliv har de senaste...
Svar
13
· Visningar
2 659
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp