Kvalitetstävlan

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare snofflan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 932
S

snofflan

Någon här som kan berätta hur det går till på kvaliteen?? Har aldrig förr varit med men känner att jag kanske får pållen i form till dess och vill gärna kolla upp lite hur det går till. Vad gör man exakt egentligen? Visning för hand? Ridprov? Uppsutten hoppning? Löshoppning? Så snälla, skriv och berätta lite.....

Sv: Kvalitetstävlan

Saxat från 2006 års bedömningsreglemente:
"Varje häst genomför testet vid tre stationer. Bedömningen inleds med kontroll av identitet samt mätning vilket utförs av godkänd id-kontrollant.
Hälsotillståndet undersöks av veterinär. Särskild vikt läggs vid extremiteternas tillstånd.
Bedömningen omfattar även temperament och allmänt intryck.
Exteriörbedömning och Bedömning av gångarter sker under ryttare. Hästarna visas två och två och bedöms av ett domarteam om minst en exteriör- och en gångartsdomare.
Hoppning. Bedömning av uppsutten hoppning eller löshoppning, teknik och förmåga samt temperament och allmänt intryck."

Mer information finns på http://www.asvh.se/regelmenten/bed_regl_kval.pdf

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 781
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Barn Små barn små bekymmer, stora barn stora. Känns det som. Dottern går i åttan och umgås rätt intensivt med ett par killar och en... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
9 534
Senast: Cambrie
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Squie
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Ung kille
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur