Kvarglömt i affären

alazzi

Trådstartare
Efter en dags shopping i olika butiker inser jag att jag har glömt en pryl i en butik, kostnad ca 70 :-. Jag var trött och valde faktiskt att inte åka tillbaka. Bensinen och min tid är ju också värt en del.

Hur skulle du gjort?
 
Det beror på hur viktig prylen är och hur ofta jag passerar butiken. Kommer jag passera butiken någon gång den kommande veckan så skulle jag göra som @Lovisaleonora och ringa butiken och be att de lägger undan prylen så att jag kan hämta den vid ett senare tillfälle.
 
Jag hade inte brytt mig.
Lyckas glömma något i mataffären typ varannan gång jag handlar. Orkar aldrig pallra mig tillbaka även fast det bara är tre minuters promenad :p
 
Ring butiken oavsett om du ämnar hämta varan eller ej.
Hittar de den lär de ju undra vems det är och vad de ska göra med den, typ.
 
Jag glömde ett reflextäcke till hunden på Biltema en gång.
Men det hämtade jag inte.
Jag hoppas att de hängde in det igen och sålde det två gånger.
 
Efter en dags shopping i olika butiker inser jag att jag har glömt en pryl i en butik, kostnad ca 70 :-. Jag var trött och valde faktiskt att inte åka tillbaka. Bensinen och min tid är ju också värt en del.

Hur skulle du gjort?
Släppt de, inte mkt pengar.
 
Många butiker skriver upp vad som är kvarglömt och sedan läggs det ut i hyllan igen. Har man då kvittot kvar brukar det inte vara några problem att hämta det nästa gång du handlar såvida det inte gått flera veckor. Tyvärr är det inte ovanligt att någon annan kund "råkar" få med sig kvarglömda saker från kundbandet :crazy:
 
Jag har glömt en CD-skiva på ICA Maxi en gång. Iddes inte åka och hämta eller ringa heller. Jag tror att det jämnar ut sig i längden. Ett par gånger har jag upptäckt att jag fått med varor hem som tydligen legat kvarglömda på bandet när mina varor ska packas och då har dom åkt med av misstag.
Förhoppningsvis tog någon med sig skivan hem och har haft nöje av den. :D
 
Jag har glömt en CD-skiva på ICA Maxi en gång. Iddes inte åka och hämta eller ringa heller. Jag tror att det jämnar ut sig i längden. Ett par gånger har jag upptäckt att jag fått med varor hem som tydligen legat kvarglömda på bandet när mina varor ska packas och då har dom åkt med av misstag.
Förhoppningsvis tog någon med sig skivan hem och har haft nöje av den. :D

Oj, när det händer så försöker jag se om kunden är kvar eller lämnar jag tillbaka det till personalen - jag har järnkoll på exakt vilka varor jag handlat (i riktningen att en felaktig vara som jag inte plockat identifieras till 100%, inte tvärtom).

Oftast tycker jag att en uppmärksam kund eller personal hojtar till när det händer mig, så det verkar funka åt andra hållet också.
 
Jag har själv ropat efter kunden innan mig när de har glömt något. Liksom att kassörskan ropat efter mig. De flesta är absolut hederliga personer. Men en liten chokladbit eller 2 har som sagt smugit sig med mig hem av misstag. Då har jag oftast handlat liknande varor själv. Jag är lite disträ när jag handlar. Tycker det är bland det vidrigaste som finns, att gå i affärer...

Skivan jag glömde var dock av ny utgåva och kostade ca 200:- så lite surt vart det ju att glömma den. Jag fick ju köpa en ny några dagar senare. :laugh:
 
Oj, när det händer så försöker jag se om kunden är kvar eller lämnar jag tillbaka det till personalen - jag har järnkoll på exakt vilka varor jag handlat (i riktningen att en felaktig vara som jag inte plockat identifieras till 100%, inte tvärtom).

Oftast tycker jag att en uppmärksam kund eller personal hojtar till när det händer mig, så det verkar funka åt andra hållet också.

Jag har noll koll och pratar ofta i telefon så jag skulle absolut kunna plocka med mig andras grejer utan att reagera alls :p
 
Jag har noll koll och pratar ofta i telefon så jag skulle absolut kunna plocka med mig andras grejer utan att reagera alls :p

Å det tycker sällan omgivningen att det är så charmigt. För nä, jag har hittills inte sett någon som kan prata i telefon och få till att betala och packa varor upp och ner lika effektivt.
MVH/ luttrad affärsanställd som kan behöva få kontakt med telefonpratande kunder. :p
 
Å det tycker sällan omgivningen att det är så charmigt. För nä, jag har hittills inte sett någon som kan prata i telefon och få till att betala och packa varor upp och ner lika effektivt.
MVH/ luttrad affärsanställd som kan behöva få kontakt med telefonpratande kunder. :p

Jag gör det jämt, inga ben.
Hälsar alltid på kassapersonalen, ler och tackar. Alltid klar med kortet och slagit koden innan jag får beloppet. Kastar ner varorna på 15 sekunder och kutar vidare.
Jag handlar minst varannan dag. Storhandlar aldrig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 055
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 499
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 307
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 287
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp