Kvarglömt på tävling?

Kallebus

Trådstartare
Spinn off på Glömt på tävlings tråden.

Vad har ni glömt kvar på tävlingsplatsen?
Vad har fräcka människor stulit från er? går också under denna kategori.

Ös på bara!

Sv: Kvarglömt på tävling?

Har två grannsystrar som tävlade mycket i yngre år, hela familjen var med på tävling och det var lite virrigt.
När dom kört en bit på hemvägen blir konversationen:

-Men vi glömde ju Gittan!
-Du lastade ju henne själv!
-Nej, mormor!

Dom hade en ovana att ge hästarna smeknamn inom den nämsta kretsen av familj och vänner :D

En aningen konfunderad mormor blev strax därefter upplockad på tävlingsplatsen.:rofl:

Inte glömt, men blivit bestulen...

Någon hade mellan klasserna tagit nosgrimman på min hästs träns som hängde framme i släpet...

Var inte nådigt förbannad, var det någon som hade glömt sin nosgrimma hade det bara varit o fråga de hade gärna fått låna!

Jag glömde mitt favoritspö på en tävling i höstas och på en skola ska man ju inte förvänta sig att saker ligger kvar så länge :(

Det var perfekt o precis i rätt balans för mig o nu är det borta :cry:

Jag har nog aldrig lyckats glöma nått men däremot har jag en bekants bekant som lastade fel häst på tävlingsplatsen... Tror dock att det löste sig innan de kom iväg hem...

Jag stod vid framhoppningen på eftermiddagen med min tränare och såg stallets stora lastbil lämna parkeringen.
-Så de åker hem redan? sade jag.
-Jaaa, svarade min tränare, men varför vet jag inte för Rocky (en av stallets fuxar) står fortfarande uppbunden vid min transport under trädet!

Glömma hästen kvar på tävlingsplatsen är ju hur tokigt som helst. :D

Storyn om mormor toppar jag nog inte i första taget :D

Har ju blivit av med mindre roande saker också.
Själv har jag fått stulet ur transporten ett splitter nytt spö och magplattan, använd max tio ggr. Då blir man allt annat än glad, framförallt när man ska sadla till klass nr 2 :grin: Hade som tur var en vanlig gjord i reserv.

När jag jobbane som hästskötare så gällde det ju att ha koll på grejerna, min "kollega" var på ett meeting och hade hästarna uppstallade där, jag åkte bara dit över dagen med en häst att ta hand om.
När alla kommit hem så ringde arrangören och frågade om vi saknade ett träns?
Efter en snabb koll kunde vi ju konstatera att så var fallet. Det värsta var ju att på det tränset satt ett lånat specialbett som i princip inte gick att få tag på.
Gissa om "kollegan" var glad att det hängde kvar i stallet och arrangören var snäll och skickade hem det.
Hästägaren/ryttaren var mindre road och vi fick se till att räkna in allt betydligt noggrannare i fortsättningen.

Jag har lyckligtvis klarat mig från att bli bestulen, men syrran därimot har inte haft lika tur.
Hon fick sina Carbon Gel skydd stulna och dom var utbytta mot ett par Olympic, snacka om höjden av fräckhet!
På samma meeting var det även en som fick sin Butet sadel stulen, det måste ju också känts mindre kul :crazy:
Så nu förtiden låser jag in mina saker i bilen och larmar den :devil:

en gång var det nån som snodde min hjälm, det ordnade sig dock, eftersom jag fick låna av en polare!

Haha jag blandade ihop "glömt" och "stulet" - så i mitt huvud blev det att grannsyrrorna blev bestulna på sin mormor xD *Asg

Jag själv har bara glömt ett täcke kvar på tävlingen och när jag senare den veckan skulle åka och se om det var kvar så var det inte det.... Suck...

En gång följde jag med som hästskötare åt en kompis på en tävling 40 mil bort. Det var meeting och vi skulle sova över där osv. När vi kom till stallet nästa morgon så var hela tävlingsskåpet borta :eek: Med sadel, träns och all utrustning! Då det varit lås på hjulen så måste någon (några) ha burit ut den ur stallet. :mad: Det var bara att åka hem igen :(

Någon skruvade bort kåpan över reservhjulet till vår nya Ifor Williams :eek:

*kl*
Jag har *peppar peppar* ALDRIG glömt ngt annat än vantar....
Då har jag ändå varit på riktigt mkt tävlingar tunt om i europa och framförallt sverige...
inte heller blivit bestulen på ngt.

Vilken tur jag måste ha haft...

Elittävlingen i Kungsbacka i år hade ett par besök med många fynd.... Men vad de ska med täcken till där sponsorn inte sponsrar andra i hästvärlden kan man ju undra...

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*... 2
Svar
22
· Visningar
2 679
Senast: Murray
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med... 2
Svar
27
· Visningar
1 195
Senast: Raderad medlem 147980
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 449
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka