Kvinna använder häst som servicedjur

(Ridsport)
En synskadad kvinna i USA använder sin ponny Trixie som ledarhäst, istället för att ha en ledarhund. Reglerna kring servicedjur utgår ifrån att det handlar om hundar, och Trixie har nu gjort att en lagändring diskuteras.

Läs mer...
 
Sv: Kvinna använder häst som servicedjur

otroligt duktig häst, men undrar lite hur det fungerar, styr hästen själv?

tycker det är synd att man inte får ha möjligheten att ha ledarhäst också, tänk om man är hundrädd och behöver en ledhund? då är hästen det perfekta alternativet :angel:
 
Sv: Kvinna använder häst som servicedjur

(Ridsport)
En synskadad kvinna i USA använder sin ponny Trixie som ledarhäst, istället för att ha en ledarhund. Reglerna kring servicedjur utgår ifrån att det handlar om hundar, och Trixie har nu gjort att en lagändring diskuteras.

Läs mer...

Jag såg detta på ett klipp på msn. Och Trixie, hästen har speciella "skor" , ser mer ut som påsar på hovarna när hon är inne i affären. AS coolt !

Och håller med där, tänk om man är livrädd för hundar, då är ledhäst ett perfekt alternativ :D
 
Sv: Kvinna använder häst som servicedjur

Tillägg, personen är 'legally blind', vilket inte innebär helt blind, utan med kraftig synnedsättning.
 
Sv: Kvinna använder häst som servicedjur

Tänkte väll, helt blind verkade ju väldigt otroligt.
 
Sv: Kvinna använder häst som servicedjur

Nog tycker jag att det kan finnas vissa problem med att släppa in hästar i livsmedelsaffärer.
PL
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 532
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 409
Senast: Mineur
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp