Bukefalos 28 år!

Kvinnliga hjältar/superhjältar *maskerad*

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Behöver inspiration! Vad finns det för kvinnliga hjältar/superhjältar man skulle kunna klä ut sig till?
Nu är jag visserligen inte alls bevandrad i film-/serie-/TV-världen, men de enda superhjältarna jag kommer på är män... :(
 
Behöver inspiration! Vad finns det för kvinnliga hjältar/superhjältar man skulle kunna klä ut sig till?
Nu är jag visserligen inte alls bevandrad i film-/serie-/TV-världen, men de enda superhjältarna jag kommer på är män... :(
Captain Marvel, Wonderwoman, Black Widow, Jessica Jones, Batgirl, catwoman, Storm, Rouge,Mystique, Buffy mfl har du ju.

Tillägg. Lara Croft/Tomb Raider med?
 
Hermione Granger. :) Finns väl några fler i Pottervärlden också. GoT har också gott om tuffa, kvinnliga hjältar och är ju väldig "på tapeten" just nu. :D
Annars är det ju rätt fritt fram att anamma lite vadsomhelst tycker jag! Starka kvinnor.

Vad heter de i GoT? Så jag kan googla tänkte jag.
(Har nämligen inte sett ett enda avsnitt av GoT, så skulle vara kul ironiskt att vara utklädd till någon!)
 
Annars: Greta Thunberg :)
Alltså, TS gör ju som hon hon vill - men att gå på fest utklädd till någon riktig person som dessutom är rätt ung hade ju inte jag känt mig bekväm med. Känner att det lätt kan bli som att man driver med det hela - även om det inte är ens mening med det. Historiska eller personer i fiktionen tar ju inte illa upp menar jag så där kvittar det ju hur det blir.
Men det är ju bara jag det.
 
Vad heter de i GoT? Så jag kan googla tänkte jag.
(Har nämligen inte sett ett enda avsnitt av GoT, så skulle vara kul ironiskt att vara utklädd till någon!)

Daenerys Targaryen är nog mest ikonisk utseendemässigt och lättast för folk att koppla tror jag.
Annars har du Arya Stark, Brienne of Tarth, Melisandre och säkert ungefär tjugofem till! Jag vägrar se serien förbi böckerna. :D
 
Jag skulle personligen välja en superhjälte jag kände till för att ha lite bakgrundsfakta om ev roliga grejer/talanger (typ om man är Pippi, gå runt och prata om hästen och bjuda de andra på krumelurpiller). Men det är som sagt min högst personliga åsikt 😊

Andra som inte är nämnda här: Powerpuff pinglorna, tjejen i Kick Ass filmerna, kanske Elsa i Frost, hon kan ju göra is vilket är nån slags superkraft? Kanske också Mulan, nu när jag tänker på fler disneyfilmer.
 
För mig är Pippi Långstrump en hjälte! Jag hade lätt klätt ut mig till Pippi med en extra supermantel till.

Pippi är en cool tjej som bryter normer och vågar vara sig själv, för mig är det en hjälte, i vissa delar långt före sin tid.

Tänkte just föreslå Pippi :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 905
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 540
Senast: Fruentimber
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
Svar
15
· Visningar
1 025
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp