Bukefalos 28 år!

Kvinnliga hjältar/superhjältar *maskerad*

Alltså, pratar vi nu superhjältar verkligen, eller bara "hjältar" eller bara allmänt "häftig kvinnlig karakrär"?

Nördarna antecknar!

Ska man bara ta kvinnlig karaktär, så blir det Ellen Ripley, har fortfarande inte sett någon bättre på bioduken.

aliens.png



:heart Det blir inte bättre än såhär.

Är temat superhjältar så räcker det inte att man bara är ball och sparkar stjärt. Minst en superförmåga krävs. (atman undantaget. Han får knappt räknas, enligt mig. Det är ingen superhjälteaktigt att vara skitrik. Ironman också. Näpp!)
 
Senast ändrad:
Alltså, pratar vi nu superhjältar verkligen, eller bara "hjältar" eller bara allmänt "häftig kvinnlig karakrär"?

Nördarna antecknar!

Ska man bara ta kvinnlig karaktär, så blir det Ellen Ripley, har fortfarande inte sett någon bättre på bioduken.

aliens.png



:heart Det blir inte bättre än såhär.

Är temat superhjältar så räcker det inte att man bara är ball och sparkar stjärt. Minst en superförmåga krävs. (atman undantaget. Han får knappt räknas, enligt mig. Det är ingen superhjälteaktigt att vara skitrik. Ironman också. Näpp!)
Black Widow är ju lätt en superhjälte utan superkrafter imo
 
Black Widow är ju lätt en superhjälte utan superkrafter imo

👎

Marvelhjälte kanske, men ingen superhjälte.


Själv tycker jag att Enchantress är precis sådär lagon egensinning. Dessutom kommer man undan med att ha en riktigt risig svart peruk.

1469106648-suicide-squad-enchantress-cara-delevingne.jpg


Fast hon kanske räknas mer som en superskurk iofs...

Hade en till på läppen precis, jag återkommer!
 
Behöver inspiration! Vad finns det för kvinnliga hjältar/superhjältar man skulle kunna klä ut sig till?
Nu är jag visserligen inte alls bevandrad i film-/serie-/TV-världen, men de enda superhjältarna jag kommer på är män... :(
Föreslår Nalle Maja i Bamse eftersom du inte kände till de vanliga ;)

Blå hängselklänning klart.

Handbok för superhjältar är ju en populär bok bland nioåringar just nu, och skolan. Röd munkjacka och röda tights/jumpabyxor + röd tygsnutt över ögonen så är man klar. Boken kan lånas på biblioteket och läsas på tio minuter :D
https://www.google.com/search?q=en+superhjältes+handbok&rlz=1C1GCEU_svSE838SE838&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiT-qqzu5DiAhUt-yoKHX_PBzwQ_AUIDigB&biw=1186&bih=821
 
Alltså, pratar vi nu superhjältar verkligen, eller bara "hjältar" eller bara allmänt "häftig kvinnlig karakrär"?

Nördarna antecknar!

Ska man bara ta kvinnlig karaktär, så blir det Ellen Ripley, har fortfarande inte sett någon bättre på bioduken.

aliens.png



:heart Det blir inte bättre än såhär.

Är temat superhjältar så räcker det inte att man bara är ball och sparkar stjärt. Minst en superförmåga krävs. (atman undantaget. Han får knappt räknas, enligt mig. Det är ingen superhjälteaktigt att vara skitrik. Ironman också. Näpp!)
Ironman är definitivt alldeles för smart. Det är inte normalt att lyckas få ihop den där dräkten :D Så jag tycker han är superhjälte (om den var lätta att ordna skulle fler ha en) dessutom "hjärtat" är ju lite udda.
 
Föreslår Nalle Maja i Bamse eftersom du inte kände till de vanliga ;)

Blå hängselklänning klart.

Handbok för superhjältar är ju en populär bok bland nioåringar just nu, och skolan. Röd munkjacka och röda tights/jumpabyxor + röd tygsnutt över ögonen så är man klar. Boken kan lånas på biblioteket och läsas på tio minuter :D
https://www.google.com/search?q=en+superhjältes+handbok&rlz=1C1GCEU_svSE838SE838&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiT-qqzu5DiAhUt-yoKHX_PBzwQ_AUIDigB&biw=1186&bih=821
Är inte Nalle Maja Bamses dotter? Blir hon också stark av dunderhonung?
 
@Dressyrtjejen_97 (Men även jag måste påpeka att det är ju bra att lägga på minne några av de stora kvinnliga superhjältarna för feminismens skull om inte annat. Känns som att de är lika kända som de manliga nu. ;))
Ironman är definitivt alldeles för smart. Det är inte normalt att lyckas få ihop den där dräkten :D Så jag tycker han är superhjälte (om den var lätta att ordna skulle fler ha en) dessutom "hjärtat" är ju lite udda.


Ska man utgå från de starkaste "super"hjältarna är det ju följande som gäller.

She-Hulk
Wonderwoman
Supergirl
Captain Marvel
Jean Grey
bf9e6f3a4971de2983ba43f59238fa31.jpg
 
Den där musen i Räddningspatrullen. Utan Pärlan hade ju inte Piff och Puff kunna lösa lösa många mysterier alls. Hon borde ha fått en mer framträdande roll och hela den där rivalitetsgrejen är mest löjlig.
 
Om du inte känner till de Marvelhjältar som är med i filmerna lär du inte känna till de jag föreslår nu men några av mina absoluta favoriter är Ms. Marvel (Kamala Khan), Spider-Gwen och The Unbeatable Squirrel Girl
29467
 
Om det är okej med "ascoola kvinnor inom populärkulturen som står upp för sig själva mot alla odds" som tema så finns det -massor- inom spelvärlden.

Senua från Hellblade:
310

En cosplay-guide http://www.hellblade.com/wp-content/uploads/2017/08/Hellblade-Senua-Cosplay-Guide.pdf

Aloy från Horizon Zero Dawn! :heart
attachment.php


Ellie från The Last of Us
images


Aurora från Child of Light
f0eaf33224caf7838cd072b268c9f731-480-80.jpg


Eller varför inte nån av alla välskrivna kvinnor i serien The Expanse? Så många att välja mellan!
Avasarala:heart
The_Expanse_SyFy_Shohreh.0.0.JPG
 
Om jag skulle klä ut mig till superhjälte skulle jag lätt välja Ugglis från Pyjamashjältarna! Mitt barns favorit.

Jag tycker det är bekvämast att gå på maskerad om det är en dräkt som är bekväm (lätt att fixa med superhjältetema) och det är någon man vet vem det är och kan liksom stå för. Fundera över vilka superhjältar du tittade på som liten, eller vilka filmer du har sett på sistone? Jag gillar inte att klä ut mig till folk jag inte vet vilka dem är.

Finns det ingen i hästvärlden du anser vara en superhjälte?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 905
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 538
Senast: Fruentimber
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 687
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp