Kvinnoanpassade saker vi kvinnfolk alltid saknat

Nu finns det iaf en hel del damskor upp till strl 42 :) . Jag har 43, det är riktigt trist. Liksom kört. Funderar på att leta efter dragqueen skor bara för att få ha lite klack eller färg på skorna någon gång.
Det finns ju greatshoes, aldrig handlat där men läst om dem. Jag hade 43 förut men jag tror standarden har ändrats så 42orna blivit större. :confused: En gång köpte jag ett par i stl 42 2/3. Skum storlek, tror det var USA-storlek.
 
Ja varför sitter midjan på byxor för kvinnor strax under brösten. Hur jävla bekvämt är det egentligen? Skiten åker ju ner och så har man ett snyggt häng någonstans i knähöjd. Hur svårt ska det vara att sy ett par byxor anpassade för en kvinnas bäcken som slutar i midjehöjd?
:confused: Det problemet har jag aldrig upplevt, tycker snarare det är tvärtom - för låg midja. Ändå är jag kort och med stor rumpa...iofs kanske min rumpa fyller ut den delen så midjan inte hamnar så högt. :idea:
 
:confused: Det problemet har jag aldrig upplevt, tycker snarare det är tvärtom - för låg midja. Ändå är jag kort och med stor rumpa...iofs kanske min rumpa fyller ut den delen så midjan inte hamnar så högt. :idea:
Uttryckte mig klumpigt talar om arbetsbyxor. Saken kanske bara gäller det material som är godkänt på mitt jobb. Det finns inte direkt ett överflöd av modeller där. Hoppas på att det blir bättre nu när vi bytt leverantör.
 
Ja varför sitter midjan på byxor för kvinnor strax under brösten. Hur jävla bekvämt är det egentligen? Skiten åker ju ner och så har man ett snyggt häng någonstans i knähöjd. Hur svårt ska det vara att sy ett par byxor anpassade för en kvinnas bäcken som slutar i midjehöjd?

Har nog aldrig stött på ett par damarbetsbyxor som slutar ovanför naveln. Och då är jag kort och har varit tjock.
 
Men brukar du ställa upp på diverse typer av tävlingar ? För egen del föredrar jag en koppling till det jag faktiskt håller på med.

Men hur kan banan, vatten och sportsockar inte vara en koppling? Skall jag berätta hur man kan koppla dom andra sakerna? Okej.

Choklad, det ger ett snabbt tillskott av energi efteråt som man kanske kan behöva. En sockerkick.
Microduk för tvätt (om jag förstod det rätt?), för att kunna tvätta dina svettiga kläder efteråt.
Tamponger, många som motionerar är i en menstruerande ålder och föredrar att springa med tampong än med bindor.
Om man inte menstruerar så kanske man istället har problem med urinläckage, och där kommer trosskydden in i bilden.

Oavsett så har man valet att inte ta emot den "hemska, kränkande påsen med gratissaker" om man inte vill.

Ditt inlägg fallerar eftersom du väljer att bortse från hälften av sakerna. Eller måste 100% passa dig för att du ska vara nöjd?
 
Har nog aldrig stött på ett par damarbetsbyxor som slutar ovanför naveln. Och då är jag kort och har varit tjock.

Vad har du för märken? Jag har letat som tokig efter ett par som inte sitter vansinnig högt (ja, när jag sa att de sitter i armhålorna överdrev jag förstås) och är helt konstiga i formen. Ofta sitter de vråltajt över höftbenen, så man knappt kan röra sig..
Har ett par Texstar nu som är fantastiska på alla sätt och vis. Lite för långa, men det kan jag leva med.


Oavsett så har man valet att inte ta emot den "hemska, kränkande påsen med gratissaker" om man inte vill.

Det här reagerade jag på när jag läste artikeln! Om man inte vill ha prylarna, varför ta emot dem bara för att slänga dem? Det hade varit en mycket tydligare markering att säga "tack, men nej tack". Alternativt ta emot sakerna och ge till någon som faktiskt behöver tamponger, mikrodukar, sockar och choklad.
Jag blir bra mycket mer upprörd över att någon slänger saker av princip än att de delar ut trosskydd i ett lopp sponsrat av en trosskyddstillverkare.. Hade det varit typ bantningspiller och graviditetstest hade jag reagerat. DET vore konstigt och omotiverat.
 
Vad har du för märken? Jag har letat som tokig efter ett par som inte sitter vansinnig högt (ja, när jag sa att de sitter i armhålorna överdrev jag förstås) och är helt konstiga i formen. Ofta sitter de vråltajt över höftbenen, så man knappt kan röra sig..
Har ett par Texstar nu som är fantastiska på alla sätt och vis. Lite för långa, men det kan jag leva med.




Det här reagerade jag på när jag läste artikeln! Om man inte vill ha prylarna, varför ta emot dem bara för att slänga dem? Det hade varit en mycket tydligare markering att säga "tack, men nej tack". Alternativt ta emot sakerna och ge till någon som faktiskt behöver tamponger, mikrodukar, sockar och choklad.
Jag blir bra mycket mer upprörd över att någon slänger saker av princip än att de delar ut trosskydd i ett lopp sponsrat av en trosskyddstillverkare.. Hade det varit typ bantningspiller och graviditetstest hade jag reagerat. DET vore konstigt och omotiverat.

Hm jag ska kolla. Men det är ju uniform så inte "arbetsbyxor" i ordets rätta bemärkelse.
 
Hm jag ska kolla. Men det är ju uniform så inte "arbetsbyxor" i ordets rätta bemärkelse.

Ja, då är det ju inte samma sak :) Jag menar typ "industribyxor" eller vad man ska kalla dem, såna där med massor med fickor och konstiga höljor lite överallt. Jag har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om det än, har mer än en gång lyckats "tappa bort" bilnycklarna bland alla fickor.. :o
 
Men hur kan banan, vatten och sportsockar inte vara en koppling? Skall jag berätta hur man kan koppla dom andra sakerna? Okej.

Choklad, det ger ett snabbt tillskott av energi efteråt som man kanske kan behöva. En sockerkick.
Microduk för tvätt (om jag förstod det rätt?), för att kunna tvätta dina svettiga kläder efteråt.
Tamponger, många som motionerar är i en menstruerande ålder och föredrar att springa med tampong än med bindor.
Om man inte menstruerar så kanske man istället har problem med urinläckage, och där kommer trosskydden in i bilden.

Oavsett så har man valet att inte ta emot den "hemska, kränkande påsen med gratissaker" om man inte vill.

Ditt inlägg fallerar eftersom du väljer att bortse från hälften av sakerna. Eller måste 100% passa dig för att du ska vara nöjd?
Banan, sportsockar och vatten har jag inte sagt ett ord om. Inte heller choklad för den delen. Okej?

Nej, jag behöver inte ta emot den där påsen med "hemska, kränkande med gratissaker ". Misstänker att många gör liksom som jag, hinner ofta inte glo ner i påsen som snabbt tilldelas en, utan kollar efteråt.

Oavsett så är det inte för "gratissaker " - reklamprylar som en betalar startavgift och ställer upp på dylikt(där föresten banan, sportdryck efteråt ofta ingår i startavgiften). Alltså: oavsett om påse med reklamprylar delas ut eller ej så är det inte därför en deltar .
Så ta emot gratisprylar eller ej är inte frågan här.
Ge ex. banan som gratispryl på en såkallad vip-kväll i klädaffärerna skulle kännas lite malplacerat va? Det är varför vissa saker ges ut. Dessa grejer som ex. tampong och inkontinenskydd gavs pga. det var tjejtävling. Men hade i övrigt inget samband med vad dessa tjejer gjorde.
 
Angående goodie-bagen som var riktade till kvinnor på ett kvinno-inriktat event;

Sponsorerna ansåg troligtvis att det är väldigt många fler kvinnor som deltar i eventet, än vad det är motionärer. Alltså genom att ge ut kvinno produkter i goodie-bagen så skulle de nå ut till en större målgrupp. Ta min mamma till exempel, hon sprang vårruset med sina jobb kollegor, en grupp "tanter" på 50+ som inte sprungit många lopp förut och knappast är elit motionärer (eller tja, mamma råkar vara utbildad idrottslärare, tävlat VM osv i yngre dagar, men nu gick hon bara loppet eftersom hennes knän inte pallar med mer. Och jag är säker på att hon och hennes kollegor inte var ensamma om att göra detta som en gemensam och rolig grej). Nu tyckte de inte heller att goodie bagen var så mycket att ha, men det var knappast någon som klagade eftersom det var gratis trots allt.
Själv så ser jag din mamma som motionär. En behöver inte jaga tider eller ställa upp på ett x antal tävlingar per år för att kalla sig motionär.
 
Banan, sportsockar och vatten har jag inte sagt ett ord om. Inte heller choklad för den delen. Okej?

Nej, och det är ju just det som är problemet - att du väljer att bortse från hälften av sakerna. Jag ifrågasatte ju just det starkt, om allt måste behaga för att "räknas".

Ge ex. banan som gratispryl på en såkallad vip-kväll i klädaffärerna skulle kännas lite malplacerat va?

Jag har ju iof fått frukt i goodiebagen på vip-kvällar?

Det är varför vissa saker ges ut. Dessa grejer som ex. tampong och inkontinenskydd gavs pga. det var tjejtävling. Men hade i övrigt inget samband med vad dessa tjejer gjorde.

Ja, målgruppen är kvinnor. Och företagen riktar sig till kvinnor. Är det så himla hemskt? Och om vi skall vara riktigt jävliga så är ju t.ex O.b utvecklade från början för att kunna motionera och röra på sig hur som helst trots att man har mens. Det är väl en jättegod koppling då till ett motionslopp för kvinnor?

afemalerevolution-article_1.jpg
 
Nej, och det är ju just det som är problemet - att du väljer att bortse från hälften av sakerna. Jag ifrågasatte ju just det starkt, om allt måste behaga för att "räknas".



Jag har ju iof fått frukt i goodiebagen på vip-kvällar?



Ja, målgruppen är kvinnor. Och företagen riktar sig till kvinnor. Är det så himla hemskt? Och om vi skall vara riktigt jävliga så är ju t.ex O.b utvecklade från början för att kunna motionera och röra på sig hur som helst trots att man har mens. Det är väl en jättegod koppling då till ett motionslopp för kvinnor?

afemalerevolution-article_1.jpg
Om allt måste behaga för att räknas =nej.
Ex. Så är jag mycket ointresserad av de sötade energibarerna som brukar ligga i eller de där mineraldryckerna.

Banan kanske var det dåliga exemplet. Jag har aldrig varit på nån vip-kväll på klädaffär så jag vet inte. Säg en liquid gel från enervit då(Energigel)?

Tamponger är inte hemskt . Men varför inte få ses i första hand som idrottare om en ställer upp på en idrottstävling?
 
Tamponger är inte hemskt . Men varför inte få ses i första hand som idrottare om en ställer upp på en idrottstävling?

För att Vårruset är ett event som är inriktat till just kvinnor i första hand. Om man inte gillar det utan vill ha ett mer könsneutralt evenemang så är man ju välkommen att delta i något av alla andra lopp som finns istället för att bli upprörd över att sponsorerna riktar in sig till målgruppen - kvinnliga motionärer.
 
För att Vårruset är ett event som är inriktat till just kvinnor i första hand. Om man inte gillar det utan vill ha ett mer könsneutralt evenemang så är man ju välkommen att delta i något av alla andra lopp som finns istället för att bli upprörd över att sponsorerna riktar in sig till målgruppen - kvinnliga motionärer.
Du skriver med en som inte sprungit vårruset;) Däremot tjejvasan då den har bra distans och tidsspann till Vasaloppet. Liksom många med mig så ställer nog flera upp på alla typer av lopp. Tjejvasan är inriktad mot kvinnor... Men fokuset på oss deltagare är som idrottare, det är bra på många sätt.
Och varför inte fokusera på motionären?
 
Det uppfattar jag som att de var då.
Hur som helst, de skulle inte ha någon nytta alls av att få motionärssaker hellre än kvinnosaker och skulle definitivt inte köpa motionärssaker av företagen som gav iväg gratis sakerna. Större chans att de köper tamponger som faktiskt kvinnor med mens har nytta av (om man inte använder ett annat alternativ) minst en gång i månaden. ;)
 
Du skriver med en som inte sprungit vårruset;) Däremot tjejvasan då den har bra distans och tidsspann till Vasaloppet. Liksom många med mig så ställer nog flera upp på alla typer av lopp. Tjejvasan är inriktad mot kvinnor... Men fokuset på oss deltagare är som idrottare, det är bra på många sätt.
Och varför inte fokusera på motionären?

Det har inte jag heller, men jag känner till Vårruset och har dessutom spanat in deras målgrupp på deras hemsida.

Låt VårRuset bli en kul grej med kompisarna, en formkoll eller början på ditt nya träningsliv. VårRuset är ett lopp för tjejer - gammal som ung, nyss uppstigen ur soffan som riktigt vältränad. Du kan springa, jogga eller gå banans fem kilometer. Vi vet att du kan!

Således är Vårrusets främsta målgrupp kvinnor, inte idrottare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp