Bukefalos 28 år!

Kvinnoanpassade saker vi kvinnfolk alltid saknat

Fast problemet jag ser är att målgruppen för den här marknadsföringen tydligen var "kvinnor" istället för "löpare/motionärer" eller ens "kvinnliga löpare/motionärer". Vid ett utmärkt tillfälle att rikta marknadsföring mot en intressegrupp tänkte man kön istället.
Banan, vitamindryck och sportstrumpor. Ger man alltid det till kvinnor då?
Jag tror de har tänkt exakt kvinnliga löpare/ motionärer
 
För mig handlar det verkligen inte om otacksamhet; det är ju naturligtvis omöjligt att tillfredsställa alla.
Det handlar hur man ser på de som deltar i loppet och vilka produkter som kan tänkas intressera dessa. Då finner jag det troligare att de skulle vara intresserade av de träningssaker du nämner (även om de verkar för dyra för den typen av goodiebag) än mensskydd och städdgrejer.
Varför skulle kvinnorna inte vara intresserade av tamponger? Många av dem i loppet använder säkert dessa.
 
Som är?
Jag tror inte det finns ngt budskap bakom. Jag tror arrangören har tagit de sponsorer som betalar bra och är villiga.

Självklart fanns inte den aktiva tanken att förstärka normerna kring kön bakom goodiebagen. Däremot accepterade man att så blev fallet (antagligen för att man inte ser och tänker kring normer).

Duken fick man tydligen på Tjurruset också. Är det ok eller är det bara fel när kvinnor får städdgrejer?

Det är ju fortfarande en utomordentligt tråkig sak att få i goodiebagen i mitt tycke. Men du kan ju knappast mena att städning och hushållsarbete ingår i stereotypen kring hur en man ska vara? Om den där duken vid tjurruset var något, så var den väl normbrytande (om tjurruset är enbart för män, dvs.).
 
Självklart fanns inte den aktiva tanken att förstärka normerna kring kön bakom goodiebagen. Däremot accepterade man att så blev fallet (antagligen för att man inte ser och tänker kring normer).



Det är ju fortfarande en utomordentligt tråkig sak att få i goodiebagen i mitt tycke. Men du kan ju knappast mena att städning och hushållsarbete ingår i stereotypen kring hur en man ska vara? Om den där duken vid tjurruset var något, så var den väl normbrytande (om tjurruset är enbart för män, dvs.).
Men vilka produkter stärker normen kring kön?
En städduk som ges både till män och kvinnor.
Skulle vara tamponger då men det handlar ju om biologi- jag använder dem och mm manliga vän gör det inte.
 
Kom att tänka på ett lopp jag var med i som 10-12 åring (tidigt 2000-tal),samtidigt gick det ett lopp för killar. Har för mig att när de gick i mål fick de godis och dricka, medans vi tjejer fick vatten och frukt. Visst de vi fick var mycket nyttigare, men som 10-12-åring tyckte jag de var extremt orättvist ;)
 
Men vilka produkter stärker normen kring kön?
En städduk som ges både till män och kvinnor.
Skulle vara tamponger då men det handlar ju om biologi- jag använder dem och mm manliga vän gör det inte.

Din fråga har ju naturligtvis ett oändligt antal svar. Det har redan tagits upp tidigare i tråden hur produkterna i påsen kan relateras till normen kring kvinnors intressen. Jag skulle tycka att det var precis lika trist om ett lopp för män hade en goodiebag innehållandes en hammare, en snusdosa och bilschampo.
 
Det har redan tagits upp tidigare i tråden hur produkterna i påsen kan relateras till normen kring kvinnors intressen.

Understrykning av mig. KAN relateras till. Jag kan ALLTID göra en vinkling och känna mig kränkt. Det finns en rad horribla orättvisor i fråga om kön. Massor av arbete att göra.

Detta tycker jag riskerar att förlöjliga hela det arbetet, och jag känner att det finns betydlig bättre strider att ta än tolkning som går ut på att man kanske borde känna sig kränkt över en harmlös goodiebag.
 
Understrykning av mig. KAN relateras till. Jag kan ALLTID göra en vinkling och känna mig kränkt. Det finns en rad horribla orättvisor i fråga om kön. Massor av arbete att göra.

Detta tycker jag riskerar att förlöjliga hela det arbetet, och jag känner att det finns betydlig bättre strider att ta än tolkning som går ut på att man kanske borde känna sig kränkt över en harmlös goodiebag.

Det kan jag absolut hålla med om. Nu var det just goodiebagen som var på tapeten och jag diskuterar gärna både högt och lågt. Jag har även påtalat att jag inte skulle känna mig kränkt men däremot tycka att det var rätt trist - i flera avseenden.
 
Det kan jag absolut hålla med om. Nu var det just goodiebagen som var på tapeten och jag diskuterar gärna både högt och lågt. Jag har även påtalat att jag inte skulle känna mig kränkt men däremot tycka att det var rätt trist - i flera avseenden.
Jag väljer en annan vinkel och ser allt som är en gåva som något bra. SÄRSKILT om jag inte skulle köpa det själv, alternativt behöver det i en eller annan situation.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp