Bukefalos 28 år!

Kvinnoanpassade saker vi kvinnfolk alltid saknat

Jag tycker t.om att rakhyvlar för män rent generellt är bättre faktiskt. Kom ihåg den här:
41gEiH-w8OL.jpg

Det spelade ingen roll hur jag gjorde, det var alltid blodvite! Helt jäkla värdelöst! Sen la jag rabarber på min fars rakhyvel och det var milsvid skillnad i mängden plåster jag behövde använda. Så något var ju skillnad - om inte jag som genom ett mirakel, lärde mig att raka mig :grin: :idea:
Jag använder den fortfarande och skulle aldrig byta ut den. Min är rosa och lite tuggad på av en hund.
 
Med tanke på den goodiebag som delas ut vid vårruset, som då ska vara anpassad för kvinnor, kom jag att tänka på andra kvinnoprodukter jag sett som jag inte förstår hur vi kvinnor har klarat oss utan så länge.

Fyll gärna på med egna observationer.
Jag börjar med pennan för kvinnor. Ja vi vet ju alla vilket helsike vi haft i alla år när vi behövt skriva med mänpennor. Halleluja för kvinnopennan!
41Q45H-h1YL._SY300_.jpg

Bonus: för härlig läsning läs gärna Amazons konsumentkommentarer. Älskart! http://www.amazon.com/BIC-Cristal-1-0mm-Black-MSLP16-Blk/dp/B004F9QBE6

Öronpluggar. Nu kan du sova som en prinsessa
2000-14ct-big.jpg

JA för kvinnor bajsar inte som män, kanske har produkten extra hallondoft?
tumblr_n03bncEuBY1tp3vibo1_500.jpg


Visst kan jag förstå att en del verktyg är praktiskt om de är gjorde för lite mindre handstorlekar, men tuggummirosa?
tumblr_mz3gxfX2rd1tp3vibo1_400.jpg


Fyll på med era fantastiska fynd som revolutionerat vardagen för kvinnor när vi äntligen fått en produkt bara för oss!
För er som inte läser ironi, inlägget dryper av det :turd:
Kvinnopennan vill jag ha. Den vanliga funkar inte att rita My little pony, kattungar och regnbågar. Samt ENHÖRNINGAR!
Sen är den vanliga pennan så stor och otymplig
Och så hååård. Jag vill ha en mjuk penna dom passar mina små Lena händer...
 
Men är då kravet att alla måste älska alla produkterna, annars får man utstå publikt spe på Facebook? Vissa gillade ju att få varuprov på tamponger och bindor (själv tycker jag det är praktiskt eftersom jag inte köper själv men andra ibland behöver låna).

Det var ju faktiskt helt fel info som gick ut, att det BARA var (för vissa) förhatliga produkter, medan sanningen var att det var högst blandat och inte alls så illa mottaget som det försökte vinklas.


Det finns inga krav. Det finns inga måsten. Man gillar vad man gillar och man gillar inte. Enklare än så blir det inte :)
Och nej, man kan inte tvinga på sin egna åsikt på någon annan. Men vi har alla yttrandefrihet.
 
Färgen håller jag verkligen med om. Men däremot har jag fått för mig att optimala hyvlar för ansikte och andra kroppsdelar skiljer sig..? Typ antal blad och så. Men jag kan ha fel.
Min man gillar sk kvinnohyvlar bäst, dvs engångshyvlarna. Dom tar bättre säger han och har smidigare rörliga huvuden. Och han har INTE fjunhår, kan jag upplysa.
 
Det finns inga krav. Det finns inga måsten. Man gillar vad man gillar och man gillar inte. Enklare än så blir det inte :)
Och nej, man kan inte tvinga på sin egna åsikt på någon annan. Men vi har alla yttrandefrihet.

Fast jag kan fortfarande inte se hur sportstrumpor, banan och vatten kan vara så himla fel till målgruppen motionerande kvinnor. Du får gärna förklara.
 
Fast jag kan fortfarande inte se hur sportstrumpor, banan och vatten kan vara så himla fel till målgruppen motionerande kvinnor. Du får gärna förklara.

Jag har aldrig sagt att sportstrumpor, banan och vatten är fel. Antingen så blandar du ihop mig med någon annan eller så har du inbillat dig detta?
 
Eller så kanske det hade passat bättre med nåt som är mer motionsrelaterat.

Jag har aldrig sagt att sportstrumpor, banan och vatten är fel. Antingen så blandar du ihop mig med någon annan eller så har du inbillat dig detta?

Du tycker inte att sportstrumpor och banan och vatten var tillräckligt motionsrelaterat - jag frågade vad i dessa gåvor som diskvalificerar dem. Jag tycker de är klart motionsrelaterade, och förstår att man inte kan ge bort dyra gåvor som löparskor, kläder etc.
 
Du tycker inte att sportstrumpor och banan och vatten var tillräckligt motionsrelaterat - jag frågade vad i dessa gåvor som diskvalificerar dem. Jag tycker de är klart motionsrelaterade, och förstår att man inte kan ge bort dyra gåvor som löparskor, kläder etc.[/QUOTE

Jag har inte pratat om dina strumpor och bananer och vatten. Jag har pratat om mensskydd, trosskydd, choklad och microfiberduk. Om du tänker fortsätta envisas om att jag snackar om bananer, så föreslår jag att du istället tar och ser efter vad jag svarat och vem jag svarat och så ska du se att det inte finns bananer med där. Tills du började med att dra upp det då :)
 
Lovis, du får klicka in dig på mitt svar så ser du det :) Vet inte hur jag fick till det att bli så?

Du stympade koden. Då blir det så.

Du skrev att gåvorna inte var tillräckligt motionsinriktade, jag tycker å andra sidan att det var en bra blandning. Jag har själv sprungit Vårruset och alla är långt ifrån vana motionärer som motionerar till vardags. Vissa har inte ens gått en promenad innan de står på startlinjen.

Att till det startfältet ge enbart idrottsprodukter tycker jag är inskränkt. Jag tror det är nyttigt att se bortanför sina egna preferenser.
 
Nu är mitt liv komplett, jag har alltid haft ett tomrum inom mig som behövde fyllas med kvinnoanpassade pastelpennor.





*ja, jag är också ironisk, kanske tom sarkastisk*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp