Bukefalos 28 år!

Kvinnoanpassade saker vi kvinnfolk alltid saknat

Såna diskussioner har varit uppe många gånger.
Tex att jag inte tänker och ifrågasätter, stödjer en felaktig kvinnobild, och mkt annat om man väljer att raka sig.

Det viktiga är ju knappast huruvida man faktiskt rakar sig eller inte, utan om man reflekterat kring normerna ang. kvinnor och rakning. Vilket jag antar att de flesta vuxna kvinnor har.
 
Det viktiga är ju knappast huruvida man faktiskt rakar sig eller inte, utan om man reflekterat kring normerna ang. kvinnor och rakning. Vilket jag antar att de flesta vuxna kvinnor har.

Jag skiter högaktningsfullt fullständigt i normerna kring kvinnor och rakning. Jag rakar mig för att jag trivs bäst så och för att jag själv avskyr könshår i munnen, då tänker jag inte utsätta min partner för det heller.

Mer än så behöver jag inte fundera på den biten faktiskt.
 
Jag har faktiskt funderat på att skaffa en gogirl eller liknade. Jag har en överaktivt och mycket liten blåsa så det hade varit praktiskt ibland. Att kunna kissa i en flaska diskret. Det faller dock på att det ändå blir meck med att göra rent den och att förvara den innan den kan göras rent.
Kolla på pipinette travel kit!
 
Du är galen, alternativt en otroligt skicklig rakare, det är de enda anledningarna jag lan komma på till ditt svar ;) :D

Det enda jag har kvar efter den hyveln är traumatiska minnen och ett 10 cm långt ärr :mad:
Men jag använder vanliga tvåblads rakblad. Jag tar min mans helt enkelt (=billigare)
 
Du tycker inte att sportstrumpor och banan och vatten var tillräckligt motionsrelaterat - jag frågade vad i dessa gåvor som diskvalificerar dem.


Fel. Du har fel. Jag har inte sagt detta.

Nu känner jag inte för att fortsätta svara emot dig, så om du vill argumentera med mig om något som inte finns och inte har funnits, så får du fortsätta med det i monolog med dig själv.
 
Fel. Du har fel. Jag har inte sagt detta.

Nu känner jag inte för att fortsätta svara emot dig, så om du vill argumentera med mig om något som inte finns och inte har funnits, så får du fortsätta med det i monolog med dig själv.

Du skrev ju att det hade passat bättre med något motionsrelaterat. Så endera så bortser du från delar av gåvan (sportstrumpor, banan och vatten), eller så anser du det inte vara motionsrelaterat nog.
 
Jag reagerar ALLTID på kvinnors rakhyvlar. Varför rosa? Varför ens göra kvinnohyvlar? Ser inte poängen.
Fast jag tycker inte att problemet är att det finns rosa rakhyvlar eller ens olika "starka" rakhyvlar. Jag gillar själv rosa och min hud tål inte "manliga" rakhyvlar för de är för hårda/vassa/nåt annat fel, min hud gör ont om jag rakar med en sån.
Problemet för mig är att man gör skillnad på manligt och kvinnligt vid kropps och hygienprodukter- varför kan vi inte bara göra skillnad på rakhyvlar för känslig hud och icke känslig hud istället, måste väl finnas män med känslig hud också? Och rosa som färg gillar jag, ibland vill jag ha det ibland vill jag ha en turkos eller en vit eller en svart. Det borde bara vara färgvarianter och inte riktat till ett visst kön. Min sambo t.ex. väljer ofta rosa på sin tandborste när vi handlar nya och jag gillar vita eller turkosa och det handlar inte om det ställningstagande utan vad han och jag faller för i utbudet. Det borde inte göras skillnad på hud och hygienpodukter för kvinnor och män! Gör istället parfymerad/opafymerad, färgglad/svart, för känslig/okänslig hud och så kan vi slopa puttinuttigt för kvinnor och verilt och starkt och hårt för män...
 
Du skrev ju att det hade passat bättre med något motionsrelaterat. Så endera så bortser du från delar av gåvan (sportstrumpor, banan och vatten), eller så anser du det inte vara motionsrelaterat nog.
I det inlägg som delats på Facebook har dessa produkter inte ingått. Ju fler genusfria produkter som är riktade mot aktivisten desto bättre blir det ju så klart.
 
I det inlägg som delats på Facebook har dessa produkter inte ingått. Ju fler genusfria produkter som är riktade mot aktivisten desto bättre blir det ju så klart.
Banan och vatten fick man vid målgång, strumpor och presentkort på en sallad fick man när man hämtade ut nummerlappen. I min målgångspåse hade jag trosskydd, tamponger, luddtrasa, en chokladbit och ett paket mandelmjölk.
Jag tyckte den va lite tråkig och hade hellre sett mer löp/träningsrelaterade grejjer.
 
Återgår till trådens ämne med lite lim
images


och tejp
sellotape-just-for-girls.jpg

och ägg
1-41-500x281.jpg
 
Alla är vi olika. Jag hade som sagt varit glad över mensskydd, jag tycker det är sjukt trist att köpa och lägger hellre pengarna på annat. Dessutom en perfekt möjlighet att testa något nytt. :up:

Oavsett så hade jag i alla fall inte blivit kränkt och "förnedrad".
Jag åkte tjejvasan, vi fick en påse med diverse saker. Bla. Skavsårsplåster, smakprover på minibars, gröt,choklad, en tub/sjal eller vad vi nu kallar tygbiten som går att ha som pannband /mössa /halsduk . Tjejtävling och fick saker som hade anknytning till vad vi gjorde ,inte vilket kön vi föddes till.
 
Du skrev ju att det hade passat bättre med något motionsrelaterat. Så endera så bortser du från delar av gåvan (sportstrumpor, banan och vatten), eller så anser du det inte vara motionsrelaterat nog.
Eftersom jag INTE en endaste gång SJÄLV tagit upp gåvan sportstrumpor, banan och vatten, bara svarat Lovis, så yes, jag bortsåg från detta när jag skrivit.

Jag har bara skrivit om mensskydd och choklad och microfiberduk och att det inte är motionsrelaterat.

Och svårare än så var det inte :p
 
Jag åkte tjejvasan, vi fick en påse med diverse saker. Bla. Skavsårsplåster, smakprover på minibars, gröt,choklad, en tub/sjal eller vad vi nu kallar tygbiten som går att ha som pannband /mössa /halsduk . Tjejtävling och fick saker som hade anknytning till vad vi gjorde ,inte vilket kön vi föddes till.


Här snackar vi grejer jag hade varit supernöjd med att få !
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp