Har man tillräckligt dåligt lokalsinne kan man lyckas med allt, trust me. Jag har just så "bra" lokalsinne. Skulle hem till en kompis i somras, som bodde typ 250 m från en pendeltågsstation. Vägen dit var i princip ner från tågstationen -> ta rakt åt ena hållet -> Gå rakt fram 225 m -> sväng upp 25 m. Skulle ta ca. 2-3 min om man hittade någorlunda (och 1-2 min för personen som bodde där). Jag hade G-maps på i mobilen, G-maps karta med tillhörande skriven beskrivning utskriven och en handskriven förklaring till G-maps beskrivning som pappa gjort åt mig, i handen. Jag hittade ändå inte.När jag ringde upp pappa och han muntligen förklarade det Google sa till mig, samt det som stod på den skrivna kartan och hans förklaring, då hittade jag med mycket möda efter 15 min.
Så jo, allt är möjligt med tillräckligt dåligt lokalsinne.
Skriver under på detta. Jag har extremt dåligt lokalsinne och trots gps på telefonen så har jag gått vilse ett flertal gånger. Det är bara så jag är
Och som svar på TS:
Jag går aldrig ensam när det är mörkt. Bor i centrala Uppsala och om jag mot all förmodan vistas ute på kvällen/natten så ser jag till att ha skjuts, ta taxi eller ha sällskap. Jag är på tok för nojig och ängslig och dessutom mörkrädd (med världens sämsta mörkersyn). Nyckelknippan ligger alltid i tryggt förvar i handen iallafall...
Jag tycker inte om att gå själv med hundarna heller när det är mörkt, även om de flesta tar omvägar när jag går med schäfern.