Sv: Kycklingvingar
Jo
tio tecken
*KL*
Kan hundar inte får salmonella då?
Jo
tio tecken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Kan hundar inte får salmonella då?
Personligen tror jag inte att fryst mat är bra för magen. Vet att bl. a. hästar får kolik av frusen mat och att man absolut inte ska fodra med fruset ensilage eller morötter. Detsamma har jag hört för mindre barn, att det inte alls är bra att äta väldigt kalla saker.
Dessutom kan man nog inte räkna fruset som en naturlig diet för en hund.
Det kan heller inte vara överdrivet bra för tänderna att käka fruset.
Skulle inte om jag så fick en miljon ge mina hundar kycklingben(eller andra F-ben),SPELAR INGEN ROLL OM DOM ÄR RÅA!
Har varit med en bekant till vet när dennes hund hade ätit råa kycklingben,och det hade flisat sönder och orsakat skador i halsen! Dom plockade bort benflisor med pincett ur halsen..
I och för sig många år sen,men jag tror inte att kycklingarna har blivit bättre..
Det där var lite onödigt, myt eller ej den har uppkommit av en orsak. Har talat med flera veterinärer som anser att det är en alldeles för stor risk att ge fågel, fisk o fläsk ben till hundar då dessa kan ställa till stora problem o skador. Rått eller tillagat.
Personligen tror jag inte att fryst mat är bra för magen. Vet att bl. a. hästar får kolik av frusen mat och att man absolut inte ska fodra med fruset ensilage eller morötter. Detsamma har jag hört för mindre barn, att det inte alls är bra att äta väldigt kalla saker.
Dessutom kan man nog inte räkna fruset som en naturlig diet för en hund.
Det kan heller inte vara överdrivet bra för tänderna att käka fruset.
Och jag har pratat med två förtvivlade kattägare som sett sina katter kvävas när de fått torrfoderpellets i luftstrupen. I det ena fallet var det en ungkatt med hela livet framför sig, i det andra fallet var det en dräktig honkatt så det strök med några kattungar to be också.
lär förlänga hundens liv med 2 år:
http://www.showdogsupersite.com/kenlclub/breedvet/dogdiets.html
QUOTE]
Gud vilket bitter människa![]()