Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart man inte ska, men när man hanterar kyckling ska man ju vara jätteförsiktig och tvätta händerna noga efteråt osv. Trodde det berodde på risken för salmonella... Att ge hunden rå kyckling låter fel i mina öron då...
Som jag skrev tidigare. Man ska ej ge tillagat ben.
Jag har inte läst de andra inläggen bara TS.
Men det är INTE ok att ge kycklingvingar.
Du ska tänka på regeln FÅGEL; FISK; FLÄSK är förbjudet med ben, själva köttet går bra. Det kan skära sönder tarmarna!!! Det är så fina o små små vassa ben inte bra...Alla på F är förbjudet!
Hur är det med bärande ben då? T. ex. kycklinglår? Hörde någon säga något om det men vet inte alls om det handlade om tillagade eller inte.
Satt och skulle formulera mig, men du gjorde det bättre.![]()
Det var visst campylobacter som man aktade sig för när man hanterade kycklingen, men om många ger vovvarna rå kyckling och det funkar så är det kanske bra. Det är ju det de äter i det vilda. Rått kött alltså.![]()
och jag kan(jag behöver inte ge) undvika att ge min hund kyckling och jag kan även undvika att hon tömmer fodertunnan(genom att lära henne att det gör man inte). varför undvika mat som är helt naturlig för hunden?
min hund får även rå mat,och även märgben och har säkert ätit rester av både det ena och andra självdöda djuret som jag ej har sett(som vilken normal hund som helst)
allt handlar om sunt förnuft,visst risktagande och även att undvika vissa risker..läs mrs inlägg igen...
Min hund får även rå mat,och även märgben och har säkert ätit rester av både det ena och andra självdöda djuret som jag ej har sett(som vilken normal hund som helst)
..
Det där var lite onödigt, myt eller ej den har uppkommit av en orsak. ??!!
Jag har inte läst de andra inläggen bara TS.
Men det är INTE ok att ge kycklingvingar.
Du ska tänka på regeln FÅGEL; FISK; FLÄSK är förbjudet med ben, själva köttet går bra. Det kan skära sönder tarmarna!!! Det är så fina o små små vassa ben inte bra...Alla på F är förbjudet!