Labbe eller golden?

Sv: Labbe eller golden?

KL

Är det bara jag som tycker tvärtom:D - att labbarna är mindre egensinniga än golden...Labbarna kan snarare bli för veka och osjälvständiga. Min labbe som inte hör till de vekaste hittar sällan på bus vid apportering - det är ju jobb och allvar i hennes ögon.;) De goldens jag känner tar hellre saker i egen tass.

Sv: Labbe eller golden?

Mina erfarenheter är att labbarna är flamsigare. Jag är uppvuxen med en golden tik och älskar rasen, någon gång i livet ska jag ha en golden. Massor av vilja att vara till lags, arbetslust och klättrar inte på väggarna av någondag med lugnare tempo.

Och jag håller inte med om att goldens skulle vara räddare och mer osäker än labben, beror helt på linjerna!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 686
Senast: Sedna
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 834
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 209
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur