labrador tik löp när?,Labrador ägare kolla hit!

E

erika nilsson

Ni med labrador retriever där ute kommer ni ihåg ca när eran tik började löpa vilken ålder(månad)?
Har en tik på 6mån i juni och har en hane på 1 år så kollar varje dag så att de inte hon löper.

Snälla hjälp mig med detta!:)
 
Sv: labrador tik löp när?,Labrador ägare kolla hit!

Nu har jag inte en labrador visserligen, men större raser brukar väl börja någon gång från 7månader och uppåt. Kan börja tidigare, men tror inte det är så vanligt. Du märker nog troligtvis ganska på en gång när hon börjar löpa. Min vita herde började löpa vid 11mån, och min ungtik jag har nu blir nu 10mån och har inte fått sitt första löp än.
 
Sv: labrador tik löp när?,Labrador ägare kolla hit!

Okej, hur märker man att hon ska löpa,kan dom visa ''tecken'' som lungna,livlig,kissa mkt osv?
 
Sv: labrador tik löp när?,Labrador ägare kolla hit!

Mina labbar började löpa runt 8-9 månaders ålder och det man ser tydligast är ju att vulvan svullnar upp och att de blöder + att de har en tendens att vilja "duttkissa".
 
Sv: labrador tik löp när?,Labrador ägare kolla hit!

Har inte Labb men har haft Golden och mina tikar har löpt första gången allt mellan 5-14 månader ålder. :confused:Så jag skulle ALDRIG lämna tiken och hanen ensamma utan tillsyn, har hört mer än 1 gång unga tikar som blivit parade på första löpet av hanar boende i huset, ibland erfarna men ibland även första gångs parande hanar:o

Så är du ovan tikar och löp...ha dom åtskilda när du inte är i näeheten så du kan se om deras beteende ändras snabbt...och det kan gå snabbt:eek: från sovande ointresserad till hängning på ca 5 min!
 
Sv: labrador tik löp när?,Labrador ägare kolla hit!

jo har haft löpande tikar med hanar men undrar just med labben där :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en 10 årig Weimaranertik som plötsligt för några dagar sen flyger på min 15månaders vorstehtik , till synes helt oprovocerat...
Svar
14
· Visningar
1 791
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 365
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Min ena tik är på dag 141 och var på väg mot att släppa vätska och sluta producera mjölk i början av juni. Sen vände det. Hon har...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
959
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp