Bukefalos 28 år!

Lacka på tapet?

vindvissla

Trådstartare
Jag vet att det låter skumt men jag fick en kul idé....

Jag ska göra ett skrivbord. Visst hade det vart fräckt om man kunde tapetsera skrivbordet och sedan lacka med typ golvlack eller båtlack så att man inte har sönder tapeten? Det ska ju gå att damma av samt arbeta på, göra scrapbooks och andra kuliga grejjer, så ytan får ju inte vara ömtålig. Jag tror jag ska prova minsann! Kan man tapetsera bara sådär på en plywoodskiva?
 
Sv: Lacka på tapet?

Det borde gå.

En kompis pappa, som var billackerare, gjorde en fräck grej till henne.

Han slipade ett gammalt furubord och klarlackade det en gång. Innan lacket torkat ordentligt la han dit ett gäng fotografier som betydde mycket för henne. Sen klarlackade han ett antal ggr och slipade så att ytan blev helt slät. Om jag inte kommer ihåg helt fel la han minst 20 lager klarlack. Det är 20 år sedan nu och hon har fortfarande kvar bordet.
 
Sv: Lacka på tapet?

Med tanke på slitaget som lätt blir på en skrivbordsskiva så skulle jag hellre lägga en glasskiva över tapeten; då kan man dessutom byta tapet efter humör. :idea:
 
Sv: Lacka på tapet?

Som tassen så tror jag nog det är lättare/hållbarare med en glasskiva.
Annars som Tjôta säger, massa massa massa lager med klarlack!
Lämligast är nog att det läggs på med spruta och slipas mellan varje lager. Betydligt mer jobb, men håller det på bilar så ska det väl hålla på ett skrivbord oxå.
 
Sv: Lacka på tapet?

Ja det är sant, det lät lite enklare än 20 lager lack :D

Det blir inte lite 80-känsla av det då?
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Jag har en cockerpojke på 8 månader som är helt fantastisk! Han har lärt sig otroligt mycket på dessa månader. När han var 3-4 månader...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 868
Senast: sephira
·
Träning Har en 3,5 årig vallack som inte gillar när grimman trycker mot nacken. Jag har bara ägt honom sedan slutet på juli och jag vet inte...
2
Svar
33
· Visningar
2 748
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp