Låda till sänggaveln

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare cirkus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 516

cirkus

Trådstartare
Jag letar efter en låda i trä som är lika bred som sängen 180 cm och max 40 djup och kanske 40-50 cm hög. Med lock.

Vet någon var jag kan hitta det? Eller måste jag börja snickra nu också?
Jag har googlat på sängkistor och det finns bara tygklädda historier och det vill jag inte ha.

Om det måste vara en låda får du nog snickra...
Annars finns det kanske tv-bänkar som passar som "gavelbänk".
Alternativt en gammal kökssoffa som du modifierar enligt tycke och smak. De är dock oftast djupare än 50 cm.

Om det måste vara en låda får du nog snickra...
Annars finns det kanske tv-bänkar som passar som "gavelbänk".
Alternativt en gammal kökssoffa som du modifierar enligt tycke och smak. De är dock oftast djupare än 50 cm.

Jag har hittat en soffa som jag vill göra till säng men HUR gör man? Måste man köpa en annan sängstomme?

Jag har hittat en soffa som jag vill göra till säng men HUR gör man? Måste man köpa en annan sängstomme?

Göra om soffa till säng, hur menar du då? Använda soffan som sänggavel?
Man måste inte ha en stomme, man kan skruva lösa ben i alla vanliga resårmadrasser. Ben kan man köpa överallt. Jysk, ikea osv.

Göra om soffa till säng, hur menar du då? Använda soffan som sänggavel?
Man måste inte ha en stomme, man kan skruva lösa ben i alla vanliga resårmadrasser. Ben kan man köpa överallt. Jysk, ikea osv.

Är det så alltså? Ja jag vill ha en gammal fin träsoffa som huvudgavel. Men måste man inte ha något under madrassen? Jag har ju träribbor nu.

@Narcissa
Nej, har man resårmadrass behövs inget mer än fyra ben :)
(Om man enbart har en mjuk skummadrass går det naturligtvis inte, men det tror jag inte är så vanligt.)
Då kan man ställa vilken huvudgavel man vill bakom sen.
Och så kan man slänga på en snygg sängkappa om man vill slippa se benen :) möjligheterna är oändliga :D

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa... 2
Svar
30
· Visningar
1 698
Senast: Rie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Esmeralda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka