Ladda datorn i bilen?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Tarzzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 937
T

Tarzzan

Går det att få tag på en sådan laddare så jag kan ladda datorn i ciggaret urtaget??
Jag skall ut i vildmarken en vecka i sommar och vill ha datorn med mig så jag kan tanka över bilder som vi tar med kameran.Men datorn har bara 1h tid att vara igång:mad:
Jag har en advent bärbar:)

Sv: Ladda datorn i bilen?

titta på strömadaptern till datorn och se efter hur mycket den är angiven att dra ifrån 230v, kan stå kanske 0.75A eller något sådant, utifrån detk an du räkna på vad för inverter du behöver ha.

om det är 0.75ampere den drar, så är nog runt 200w vad jag skulle sikta på. utöver det får du titta i bilens manual, de flesta bilar idag har en säkring på 10A på cigarettuttaget och då går det inte. 10A på 12v blir endast 120w, 144 på 14.4v.

invertern hittar du hos clas ohlsson, eller något annat elektronikförsäljande varuhus, tex jula, biltema eller Kjell & Co (troligen iaf).

jag har rökarpaket i min focus så min säkring på cigguttaget är på 25A, räcker för mig iaf.

Sv: Ladda datorn i bilen?

hum så det är inte säkert att jag kan ladda min dator i bilen????

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 107
Senast: malumbub
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
728
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 512
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka