Läder färg på svart häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 11 324
F

Fjäril

Vad tycker ni man ska ha för färg på träns och sadel till en svart häst med mkt bläs?
Svart el brun?

:bow:

Sv: Läder färg på svart häst

Jag tror att det passar med vilket som!

Jag tycker dock att det är riktigt snyggt med mörkmörkbrunt på svarta hästar!

Jag har f-n kommit fram till att mörkbrunt är snyggast, på alla färger!

jag har haft brunt till min svarta...men efter ett tag tröttnade jag och nu har jag oftast svart

Jag skulle köra på svart. Nästan osynligt på hästen,mer än där det är vitt. Lätt att matcha.

SVART! Ska man ha brunt så måste hästen ha brunt i pälsen (vara svartbrun eller brunare) för att passa bra i det.
Vill man att tränset ska synas mer så är det bara till att skaffa ett med vitt foder.

Jag tycker absolut svart på svart häst! Och gärna vitfodrat ("trots" bläs). Det blir mumma! :love:

SVART!
Och vitfodrat behöver inte vara fult på häst med bläs, även om jag nog skulle föredra svart foder på en häst med mycket bläs.

Brun ser bättre ut än svart på de flesta hästar (förrutom om man behöver se väldigt stilren ut, då är svart ett säkert kort) så länge man väljer en passande nyans. Rödbrunt är väldigt fint på svarta hästar, eller lite ljusbrun. Svart utrustning har en tendens att se livlöst ut.

Titta para på svaret här ovan. Hästen ser mycket bättre ut i rödbrun utrustning! Nu är det visserligen en väldigt smickrande bild på den rödbruna utrustningen och en lite dåligare på den svarta, men fortfarande kvarstår faktum; brunt lyser upp bättre än svart.

Titta para på svaret här ovan. Hästen ser mycket bättre ut i rödbrun utrustning! Nu är det visserligen en väldigt smickrande bild på den rödbruna utrustningen och en lite dåligare på den svarta, men fortfarande kvarstår faktum; brunt lyser upp bättre än svart.

Och jag tycker precis tvärt om. Gillar definitivt inte rödbrunt på svarta hästar. Det svarta är så mycket snyggare! Fast värst är nog londonfärgat....

tycker svart är snyggast, smälter in, vill inte att utrustningen ska synas. en kombinerad bild där jag tycker sadeln lyser upp för mycket(en sadel jag hade hemma prov, men det blev en svart istället)

Och jag tycker precis tvärt om. Gillar definitivt inte rödbrunt på svarta hästar. Det svarta är så mycket snyggare! Fast värst är nog londonfärgat....

Överrensstämmer rätt bra med mina tankar med.

Shlubberdubb:
Vitt foder behöver inte alltid ha den effekten bara för att man har bläs ;), men visst, på en del blir det för mkt. Mitt ena sto med mkt bläs blev faktiskt överraskande snygg i vitt foder!

Jag tycker att svart med vitt foder är snyggast även om hästen har mycket bläs. Men jag tror att det är snyggast om det svarta är ganska brett. Jag har ett kandar med bred nosgrimma men där det svarta är smalt och så är det mycket vitt foder. Det ser inte alls lika snyggt ut som mitt träns som är lika brett men med mer svart foder och sen bara vita kanter.

Såhär ser min häst ut i olika färger.

Svart utan vitt.
060204112.jpg

Svart med vitt
IMG_1224.jpg

Tabaccofärgat
IMG_2025.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 200
Senast: Capybara
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka