Läder färg på svart häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fjäril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 11 324
Sv: Läder färg på svart häst

Titta para på svaret här ovan. Hästen ser mycket bättre ut i rödbrun utrustning! Nu är det visserligen en väldigt smickrande bild på den rödbruna utrustningen och en lite dåligare på den svarta, men fortfarande kvarstår faktum; brunt lyser upp bättre än svart.

Tänk så olika man kan tycka! När jag tittade på bilderna ovan så tyckte jag precis tvärtom. När man kom till det svarta så kände man -Såå ska det se ut! :D

Jag tycker ju annars att mörkbrunt är den absolut snyggaste färgen, utom just på svarta hästar utan något brunt inslag. Då är svart och svartvitt bara så himla snyggt. Men i alla andra fall så är mörkbrunt snyggast. ;)

Haft svart och tobacco brunt på min lilla tjej:) och hon passade rikigt bra i båda! hade de bruna som hopptränas och svarta som dressyrträns.

på bilden är det inte de svarta tränset jag hade på henne utan de hon hade under tiden hon blev riden hade vita sömmar och inget bling.. Lite synd för hon passade rikigt bra i detta tränset. (på draget inför en fotografering)
Bethina.jpg

(i och för sig diskuterbart om hon ser svart ut på just denna bilden)

jag tycker allt passar en svart häst,
därför gillar jag att variera :)

har hoppträns och hoppsadel i Kastanj
24988784.jpg

har dressyrtränset och dressyrsadeln i brunt (kass bild)
25255108.jpg

även haft svart med vitt foder och det är fint:)
25255229.jpg

SVART!! :banana:

Brunt är ett BIG NO!NO! Oavsett vilken nyans. Brunt till en svart häst ser så OTROLIGT fult ut!:eek:

Absolut svart. Brunt är snyggare, men vansinnigt fult på en svart häst.

Jag tycker alltid det ser ut som ägaren inte har råd att köpa utrustning när svarta hästar kommer med brunt, att hästen har fått ta det som hängde i kammaren. Fördom, javisst!

Jag tycker svarta hästar passar i alla färger.
När man rider dressyr och allt ska vara stilrent gillar jag svart utrustning.
Hoppning har jag new market på träns och sadel.

Har även ett rött träns, och tycker även det är mkt fint.

Ska väl tilläggas att jag älskar kontraster! Man (jag) "ser" tränset mer ifall det är av en annan nyans än vad hästen är.

Jag tycker det är väldigt fint med mörkbrunt till en svart häst, gärna att det bruna går lite grann åt rött också :)
Väldigt ljust läder, åt det naturella hållet (heter det London då kanske?), det tycker jag däremot inte passar till en så mörk häst.

Det man tycker är finast!
Och till någon i tråden som tyckte att svart ser livlöst ut: Då har man inte putsat ordentligt! :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 201
Senast: Capybara
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka