Läder(rid)byxor

Sv: Läder(rid)byxor

Ehhm... bra fråga :p Modellen vill jag ha som skoridbyxor, tajt upptill, lite utsvängt ner till. Sen om där är ridbyxeskärning (heter det så?) spelar inte så stor roll..

Men tyckte de så klumpiga ut på något sätt :crazy: Men har faktiskt mailat och bett om fler bilder. Kan vara just den bilden som ser klumpig ut :)

Däremot chapsen, utan fransar, var grymt snygga! :love:

Senast ändrad:

Kan ju säga att tighta skinnbrallor är väl inte så lämpligt om man rider, man blir smidig som ett kassaskåp i dem! :rofl:

Men det finns ju skitsnygga skoridbyxor i fräcka modeller, inte i skinn men assnygga!

Typ dom här från sonnenreiter:
sonnenreiterdakota.jpg

sonnenreiternewoxford.jpg

Nja, jättetaita ahde jag ju inte tänkt mig, med de från sidan du visade så väldigt klumpiga ut :crazy:

De översta svart/beiga har jag redan beställt :D De borde kommit i början av veckan men var tydligen försenade :(

Sweet skrev:
Kan ju säga att tighta skinnbrallor är väl inte så lämpligt om man rider, man blir smidig som ett kassaskåp i dem! :rofl:

Men det finns ju skitsnygga skoridbyxor i fräcka modeller, inte i skinn men assnygga!

Typ dom här från sonnenreiter:
sonnenreiterdakota.jpg

sonnenreiternewoxford.jpg

Var kan man köpa dom billigast? Var verkligen skitsnygga. :love:

/Maria

Senast ändrad:

Jag beställde de översta på kaupre för 1550 eller kasnke 1650 det var? :confused: Kolla :idea:

Oh, kan man ändra så det blir på svensk text? :crazy: Hittar ingen knappt för det och min engelska är så förbannats dålig :(

Annars webcatalog -> sida två längst ner. Ett par sådana byxor, fast en hel del mindre utsvängda är det jag vill ha! Fast man kanske ska byta ut dragkedjan mot knappar med... ;)

Finns det i sverige?

Verkar dessvärren inte finnas på svenska, men det är en svensk sajt. Kolla under "Contact". Där verkar finnas telefon samt mailadresser.

Senast ändrad av en moderator:

de verkade helt okej :) Om man bortser från den extremt fula fickan på benet :crazy:

*kräsna vilse* :D

Har för mig att de byxorna kommer från Monella som nämndes tidigare.

vilse skrev:
I dammodell. Var kan man hitta det? :confused:

Ser så otroligt bekvämt ut att rida i :love:

Jag har haft ett par ridbyxor helt i skinn. Men man fick faktiskt FÖR bra grepp i sadeln i dem! När hästen rörde sig högg de fast i sadeln och det blev ett ryck i ländryggen varje gång... slutade med att jag fick ont i ryggen av att rida! Så de byxorna sålde jag...

Har annars alltid helskodda ridbyxor och tycker att jag sitter bra i dem, men lite, lite måste jag ändå glida i sadeln eftersom det där obehagliga rycket i ländryggen aldrig uppstår.

Liknande trådar

Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
165
Senast: clusia
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Islaend
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 069
Kläder & Bli fin Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 866
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka