Läder som blir lite grönt...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Diba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 312
D

Diba

Jag har en liten fundering...är det nån som vet varför en del läder blir lite grönfärgade efter ett tag när man har smörjt?

Sv: Läder som blir lite grönt...

Hon som jag köpte min Amerigosadel av påstod att Stubbens läderprodukter i kombination med Amerigosadlar kunde av någon anledning ge grönt läder.

Tänker du på svart läder? I s f kan jag tänka mig att det beror på att lädret inte är ordentligt färgat och därför reagerar på smörjningen

Det är det svart pigmentet i släpper och då kan det bli en grön nyans i läderet. det beror på infärgningsprocessen. Man kan färga om med narvsvärta eller använda svart skokräm på skor.
Q

Min gamla dressyrsadel är grön nuförtiden :p

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
15
· Visningar
558
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: NilHe
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: sweep
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka