läderkvalitet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spunkgrodan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 4 615
Sv: läderkvalitet

hellu
ska fota när jag kommer tillsatllet
tack vare ehandels tipset hitade jag info om sadlarna men min sadel finns inte med där, ser annorlunda ut med skärning o vulsteransättning. hehe jag vet inte ens vad sadeln kostar , jag bara gillade den o fick ta med den på prov, i min situation så skiter man i vad det kostar man måste bara hitta den rätta sadeln som jag kan rida i . i går sjönk självförtroendet tillminus 10 när jag varken kunde trava eller galoppa. och jag var berädd att köpa en ny crincle med flagande risk...

suck kan inte gubben vakna sanrt jag vill åka till stallet...
fortsätter att leta bild o fakta om sadeln, fint läder o tillverkad i argentina har jag lyckats få fram

Ett bra tips om du behöver sadlar med tyngdpunkten längre fram är sadlar som t.ex. Equipe, Amerigo, H Dabbs, Dominus, Jaguar, Prestige, osv. Finns en del beg i din prisklass. Bättre att du köper en sadel som är rätt storlek för dig så bommen kan fördela trycket, och hittar du en sadel som är rätt för dig så kommer du få den effekten du beskrev även fast sadeln är tillräckligt stor.
Lycka till.

mmmm
farligt, hhh kunde inte någon sagt att man provar en jaguar sist!!! har man provat den såkänndes allt annat illa.
så det bidde en jaguar deepseat buffelskinn.

tack alla som engagerat sig, svarat, messat mm,sadlar är alltid svårt o i mitt fall har det nästan kännts hopplöst

Grodan

Crown warmblood är djup i sitsen,hyfsat stora stöd (finns värre dock). Jag som är bäst på att hamna i stolsits lyckades inte trots idoga försök ;)

Rak, plats för manke, finns i VIDA bomrörelser. Och lämnade min bogrörliga dams bogar helt fria, och det säger en del.

Ligger precis på din maxgräns prismässigt med.

Den är djupare än den ser ut på bild, och stöden större, ska se om jag kan vaska fram ngn bild där stöden syns med.

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

Ruggigt suddig bild men här syns stöden lite mer

thumbnail.aspx

tack för engagemang

hehehe klarade inte lämna tillbaka jaguaren, den blev med hem permanent, så jag har drömsadeln!! helt otippad, tyckte den var helt fel, men helt klart den bästa för oss som ekipage

Jag ville också ha en sadel som ger mkt stöd, mkt knästöd och som man sitter stadigt i. För mig blev det en Bates Innova Extend.
Jag är 159 cm lång och provade sadlar i 1½ år innan köp av Innovan.

Liknande trådar

S
Utrustning eller vad ska man säga när sadeln börjar flagna.. min sadel 2 månader gammal har tappat ytterskinnet. på flera ställen har sadeln...
Svar
3
· Visningar
1 082
Senast: fjordtokan
·
  • Låst
Utrustning Var iväg hos sadelutprovaren och testade en massa sadlar, och det var ju lite klurigt... :confused: Hade med mig en Kieffer Inn dit...
Svar
6
· Visningar
1 539
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka