Läderstövlar - vilka?

Sv: Läderstövlar - vilka?

Är inte i usa nu och kommer inte vara mer på hela hösten, så att köpa där är inte aktuellt. Funderade på det när jag var där nu någon vecka sen, men ville hellre köpa här i sverige så man är säker på kvalitet osv!

är inte cavallo väldigt "hårda"?

det blir nog att dra med sig saramara (hon är så bra på att shoppa :D ) på en stövelletarrundtur! :D

Jag rekommenderar också Sarm. Har med snörning och dragkedja. De kostade ca. 4500 :- men det finns billigare modeller. Har inte haft några problem med varken lädret eller dragkedjan. Har även provat ett par Cavallo med snörning och dragkedja, jätte mjuka och fina i lädret. Kostade även de ca. 4500 kr

Kom på att en av våra inackorderade har ett par italienska stövlar som är snarlika Sarm Hippique vad gäller utformande. Kommer inte ihåg vad märket heter men nån här på Buke har ett par sådana (Peplis kanske??). De säljs iaf på de flesta större mässorna så som Horse show osv. Kostar under 2000:- och det är de verkligen värda!

lilla_busan skrev:
Kom på att en av våra inackorderade har ett par italienska stövlar som är snarlika Sarm Hippique vad gäller utformande. Kommer inte ihåg vad märket heter men nån här på Buke har ett par sådana (Peplis kanske??). De säljs iaf på de flesta större mässorna så som Horse show osv. Kostar under 2000:- och det är de verkligen värda!

Rectiligne?? Eller är de franska kanske..?

Senast ändrad av en moderator:

Ar du orolig over kvalitet nar du shoppar i USA sa kan du alltid lite pa Ariat, de haller hur bra som helst!
Jag haller med om att Cavallos ar harda, jag anvander bara mina nar jag tranar dressyr, min hopptranare later mig inte ens hoppa i dem - hon sager att man inte ar tilltackligt foljsam over hogre hinder i dem. Och jag maste tyvarr halla med om att det kan bli lite stelt...

Jag har 1 par Sarm, använda regelbundet i över 1 år nu, hopp modell med dragkedja och kan absolut inte klaga över dem, därför beställde jag hem ett till par nya men i färgen brun och dressyr modell (också Sarm).
Jag har 1 par beg. Cavallo hemma, mkt nöjd och så har jag ett par nya Cavallo som jag inte pallar att använda pga dem är så sjukt hårda. Och så har jag special beställt et par cherry bruna Königs, väntar på dem och hoppas att jag blir nöjd med dem.
Av stövlarna som jag har nu så kan jag rekomendera Sarm för att dom är så sköna att använda - ang. Königs så kan jag inte utala mig då jag inte har fått hem den ännu.

har ett par königs so jag är nöjda med ,
ingen dragkedja,
visst det är smidigt med dragkedja bak men är lätt att den går sönder

Ps: Jag har bara dragledja på Sarm stövlarna. Mina Königs special beställde jag med resår... Vill inte ha dragkedja - som ovanstående sa: Lätt att dragkedjan går i sönder.

Hoppa gör jag inte högre än max 1 m så det är inga problem! :D Dessutom skulle dessa stövlar nog enbart användas till dressyr. :D

vill inte vänta till någon mässa med att köpa stövlarna, vill ha dom relativt snart. tyvärr, för annars lät det ju inte dumt! ;)

Jo det är ju det som är.. Fast mina har ju hållt i dragkedjan så sätt, bara att dom fastnar o lädret, därför det är så bra med pådragarhylsor OCKSÅ, så är man inte så beroende av kedjan..

svårt det där..

hur är könings? hårda? vart ligger dom i pris ungefär?

de jag har är rätt hårda ,inte stenhårda och väldigt sköna ,
de jag köpte kostade 3000:-

ja alltid bra att pådragningshållare , om dragkedjan skulle trassla,
är oftast smaksak från person till person

Senast ändrad av en moderator:

jag har funderat på königs förut, fått för mig att dom kan passa mig och min smak ganska bra.. får kika på dom!

Tror att de även går att beställa.... kan ta reda på om du är intresserad...

Om du provar stövlarna i en affär så kan du sedan surfa runt på nätet efter affären som har bäst pris på dem. Mina Königs köpte jag på rea (Har modellen Königs Anja) för ca 3600.-, och då med en annan färg än svart och med resår som extra.
Du hittar dem här: www.ridutrustning.se

ja jag fastnade för dom direkt ,
och visst helt klart ska man prova först , anannars blir det lite som att blunda och peka på det man vill ha

har oxå cavallo piaff men skulle inte rekomendera som allround stövlar... mina skulle aldrig gå o hoppa i..stenhårda...

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
816
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 502
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka