Läderstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Flower_Power
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 122
F

Flower_Power

Nu är mina gammla stövlar helt slut och nya måste införskaffas. Vad har ni för några och hur trivs ni mde dem?? ngr ni kan rekomendera??
Det är hoppstövlar jag ska ha. Eller borde man skaffa dyons benläder och ett par skor till?

mina krav är:
svarta
snörning
dragkedja
ej FÖR FÖR dyra
bra kvalitet
snygga

Sv: Läderstövlar

Jag har ett par svarta Derby stövlar. Måttsydda, kostar ca 4000 kr (måttbeställda då)

Men Dyón funkar ju nästan alltid, så har man inte så mkt pengar att lägga är det ett mkt bra val!:)

Sarm!!:love: Jättesköna och snygga!! Kostar ungefär 3100kr, med snörning!:)

Tycker du ska testa MH High Caliber SCS3
De är ursköna,finns i många stl på skaften.
Jag har både dem och plattan till stigbygel.
Tror inte jag kan vara utan detta nu.
Många toppryttare har börjat använda dem,
De är ursköna, inte dyra heller.(ca 2500) Jämför dem gärna med andra. Hööks är hur platta som helst i foten.
Se hur lästen är uppbyggd, du får mycket stövel för pengarna.

Lycka till
GW

Jag skulle satsa på ett par Sergio Grasso, de är de absolut snyggaste, men de kostar.. Men Dyon funkar ju också bra, har det nu innan jag har sparat ihop förmögenheten till SG stövlarna...:D

Jo smakar det så kostar det... men så är det och läderridstövlar är inget jag köper spec ofta så då tycker jag att det är bättre att köpa ett par av god kvalitet som håller länge... men ju tycker dyon är snygga.... Och MH verkar börja lära sig hur man gör snygga stövlar, tycker om mkt av deras andra saker...

Var köper/beställer man dessa stövlar ni har föreslagit förresten??

Har ett par som jag tror är från Equality line (stod det på kartongen i alla fall) inuti står det GlenGourdon. Har ju noll koll på märken... Dessa är i alla fall kanonsköna. Fina i lädret, snörning, dragkedja och kostade 3000:- Köpte dom i Flyinge....

hastshopen.se har ett par billiga, jag har inte sett dem i verkligheten men de ser snygga ut tycker jag! ;) Kostar bara 1500! :eek: Fast då kanske kvaliten inte är den bästa!

Det håller jag med om, men de kostar ju det dubbla! ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter ett par nya ridstövlar. Jag har kollat lite på Alex Boots stövlar, dom som är lackade längst upp då dom är...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Mina skor sjunger på allra, allra, allra sista versen. Silvertejpen håller på att lossna, och den finns snart inte så mycket sko kvar...
Svar
10
· Visningar
1 600
Senast: Bylund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är ganska engagerad i miljöfrågor och tycker att det är oerhört viktigt att värna om miljön. Jag tycker också att det är helt hål i...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen (funktionella visserligen, men slitna och tråkiga) och jag börjar fundera på ersättare...
Svar
6
· Visningar
1 770
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka