Läderstövlar vs. Treton stövlar

B

Bardot

Funderar på att köpa ett par treton o ha när jag tävlar hoppning och kancke att köpa ett par andra läderstövlar att ha när jag tävlar fältävlan o dressyr. Men jag kan inte bestämma mig? Vill gärna höra vad ni tycker!:idea: För o nackdelar m. treton? Sedan en annan sak jag tänkte på. Tror ni att treton kommer att hålla i sig i trenderna ovs.? Tycker ni att det är ett par "ponnyryttarestövlar", ser det konstigt ut på någon som rider stor häst? Tacksam för svar // Bardot
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Jag har ett par Tretorn och rider storhäst. Jag tycker fortfarande att dessa stövlar är rätt fula, men de ger ett enormt bra stöd och utrymme i foten. Tex får jag ner min häl lättare och underskänkeln glider inte på samma sätt på sadelkåpan som jag fick känslan av att mina läderridstövlar gjorde.
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Jag har ett par Treton- Comfort stövlar...har inte ridit med den ännu...ska de snart...tycker de är snygga o sköna (efter ett tag).

Vad menar du med "ponnytretonstövlar"? Är de den billigare varianten du menar, Comfort altså?.
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Jag rider med Tretorn Ridstövlar och dem är
helt klart bättre än alla läderstövlar jag haft :laugh:
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Jag tycker inte att det endast är ett par ponnyryttarstövlar, dom är snygga och dom är till för såväl små som stora ryttare :D

Jag har ett par själv och tycker helt klart att dom är bättre än läderstövlar. Dom ger väldigt bra stöd, samtidigt som dom är mjuka och inte hindrar ens rörlighet, dvs. man (jag) får ner hälen mycket lättare. sedan är det ett specielt material på insidan av stöveln, det som ligger mot sadeln, och detta materialet ska greppa mycket bättre än läderstövlar, vilket jag helt klart håller med om att det gör. sedan är det ju ett stort + att dom är så lättskötta, bara att ta en fuktig svamp och torka av, så är dom som nya igen :D

Nu har det ju kommit nya färger, så nog tror jag att trenden kommer hålla i sej ett tag till
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Savar till alla
Det låter väldigt bra. Det blir nog sådana såsmåningom :D

Svar till jordgubbe
Eftersom jag har sett många ponnyryttare ha dem så undrade jag om ni tyckte att treton stövlar bara var för "ponnyryttare.
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

En helt ot fråga men var har du fått ditt användarnamn ifrån?
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Nu har det ju kommit nya färger, så nog tror jag att trenden kommer hålla i sej ett tag till

Men de är inte släppta än :mad: Jag var sugen på ett par blå eller bruna men fick info att de nog inte släpps förrän till Falsterbo. Jag vill ju ha stövlarna nu!
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Ja jag vet :mad: Jag vill ha ett par blåa. Men fick nöja mej med att gå och titta på dom på eurohorse mässan :D
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Silverkatten; Förresten, varför undrar du? *nyfiken :laugh:

Tycker att de nya färgerna är jättesnygga speciellt de marinblåa, men de blir nog svarta för mindel. Vilka färger vill ni ha? :banana:
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Tretorn stövlarna är såå coola :) dessutom sköna också (endast provat dem)
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Okej, det finns nämligen en hopphäst som heter så som är uppfödd utanför Lund så jag undrar om du också kände till den men då är det inte samma:laugh:
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Jag har ett par Gråa :) AS sköna att rida med :D Lite obekväma att gå i, men det funkar ;) Nu måste ja köpa några matchande ridbyxor...har bara brun-rutiga och grön-randiga :P
 
Sv: Läderstövlar vs. Treton stövlar

Jag har ett par svarta tretorn och rider storhäst. Super sköna, jätte fräcka och jag kommer absolut fortsätta att använda mina, ett av de bästa köp jag någonsin gjort. Underbara. Jag har även läder ridstövlar som jag nyttjar när jag rider i skogen eller sitter och trimmar för mig själv på banan, tycker mkt om dessa också, sjukt snygga och mjuka, men måsdte få säga att tretorn slår allt. :banana:

http://i174.photobucket.com/albums/w116/frojdhen/Hopptvlingochparty027.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 273
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 763
Senast: LaMagia
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 722
Senast: Tassa
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 861
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp