Lädertvål!?

H

horse_ofcourse

VIllken är den bästa lädertvålen (enligt er)?

Själv har jag letat efter nån sån som man inte behöver andvända vatten till typ!? :crazy: :confused:
 
vanlig grön såpa och varmt vatten!
och smörja efter att det har torkat!!
 
Har alltid haft en burk Stübben Glycerine och är nöjd med det, drygt också :)

Det finns ju på sprayflaska men varför vill du inte använda vatten?
 
Jag har hederlig gammal ekol, stübben, bense & eicke's och sprayform från fiebings. Alla fyller sin uppgift väl (Ja, jag har dille på lädervårdsprodukter.. Ett stort plus är om de lukta gott oxå :D).
 
Jag har både fett och tvål från ekol, det funkar prima det. Jag köpte nån tvål på eko (jag tyckte att det kändes mer som fett), den ar flyttande (om än ganska trög) så den borde man ju kunna använda utan vatten även om det inte blir lika drygt då.
 
Jag har bara använt Stübbens tror jag och den kommer jag fortsätta att använda. Jag köpte iofs Ekols flytande med spraypump när det började bli jobbigt med kallvatten. (Nu står den dock djupfryst i sadelkammaren...) Den är smidig när man snabbtvättar tränset och har bråttom.
 
Gillar Stubben, Passier och en liten blå burk med gul etickett, tror nån sa att den hette B&E eller något. Bra är dom iallafall :)
 
mycket Vatten och Ekols sadeltvål i blå ask, så att det skummar. Så tvättar jag lädret, sedan smörjer jag med olivolja.

gillar den tvålen därför att den är billig och bra.
 
okej många alternativ!
Nej men ibland kan det vara bra att inte behäva andvända en blöt svamp eller om man inte har tillgång till vatten då e enklare utan! :Dmen de e klart den klassiska i blå ask e ju bra!
 
Hur gör man rent tränset utan vatten???

Är du kvar i det gamla att man ska kladda ner lädret med massa geggig sadeltvål?

läs tråden om lädersmörjning längst upp.
 
du lär ha vatten om det ska bli rent! ta med lite i en dunk/flaska då!!
bäst med varmt! såpa duger bra!! :smirk:
du behöver inte alla dyra tvålar som alla skriver men ekols är hyffsad den också! :D
 
Tycker att Stübben lädertvål och läderfett är de bästa produkterna. :)
 
Stübben lädertvål och Ekols läderfett (kan tänka mig Passier också), mina solklara favoriter efter noga utprovning! :D
 
Tack för alla svar..
jo men jag har sett att det finns nån manbara behöver ta på med en svamp. :idea:Hmm vet inte kanske det var läder fett bara.
aja. :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: MayGrace
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: tanten
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
975
Senast: fio
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 288
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp