Lägga in och spela upp filer från minidisc.

FeatherCloud

Trådstartare
Har gjort ett par intervjuer till b-uppsatsen jag håller på att skriva, och spelat in dem på en minidisc.

Nu behöver jag hjälp med att kunna spela upp dem på datorn. Jag har lyckats kopiera över filerna till datorn, men de är i formatet *.HMA, vilket jag inte känner igen.

googlade och lyckades förstå att jag behövde programmet Sonic Stage, så det laddade jag ner, men det fungerar ändå inte...

Någon som har några tips på hur jag akn omvandla det till en uppspelningsbar fil?
 
Sv: Lägga in och spela upp filer från minidisc.

Beroende om det är en NET MD eller Hi-MD

Först kom NET-MD och man kan inte överföra inspelade med något program ljudfilerna.

Med Hi-MD kan man.

Det går att få över från NET-MD men det är lite trixit
 
Sv: Lägga in och spela upp filer från minidisc.

det ska vara Hi-MD, om jag förstått saken rätt...

fast det verkar "lösa" sig ändå, vi (vi är två somo skriver ihop) får helt enkelt turas om att använda minidiscen och lyssna rakt av. väldigt bökigt, men det får gå...

om du nite har nåt bra tips förstås? :)
 
Sv: Lägga in och spela upp filer från minidisc.

Du borde ju kunna koppla från hörlursuttaget till någon ingång på datorn och helt enkelt spela in i datorn samtidigt som du spelar upp på minidiscen. Inte särskilt högteknologisk och bökigt som fan, men det är åtminstone en möjlighet att få in det.

/Ida
 
Sv: Lägga in och spela upp filer från minidisc.

Då ska det inte vara några problem.

Du kan gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner en manual (Om du nu inte redan har en)
 
Sv: Lägga in och spela upp filer från minidisc.

jaa, det är en idé!
ska kolla upp det :)

Laban: också ett bra tips! tack båda :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag och en kollega ska genomföra intervjuer i den studie vi jobbar med (D-uppsats). Vår tänkta bandspelare har gått sönder och vi lyckas...
2
Svar
20
· Visningar
17 261
Senast: Miljah
·
IT & mobiler Jag har sedan några månader tillbaka en Macbook. Novis som jag är på Mac har jag provat mig fram och lärt mig under tiden. Något som jag...
Svar
9
· Visningar
3 050
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp