Bukefalos 28 år!

Läkemedelsverket stoppar nagellack

Hade det varit meningen att vi skulle ha färgade naglar och massa bilder mm. på kroppen så hade vi fötts med detta. Ännu märkligare är det modet att ha skrot lite här och där på kroppen. Ja ni får faktiskt ursäkta mig men nån som är piersad lite här och där eller uppspacklad-målad mm. kan jag faktiskt inte ta på allvar och skräckexemplet nummer ett är när personen dessutom har en "pubertetstofs" på hakan som en annan jäkla getabock. :yuck:

Tacka vet jag äkta, naturliga människor utan spackel mm. för ALLA människor är naturligt vackra.
Du klipper aldrig håret? Eller rakar dig? Eller klipper naglarna?

Det har gått ganska många årtusenden sedan vi var "naturliga". Nagellack må vara ett ungt mode, men tatuering, piercing och smink är tusentals år gammalt.

Vacker är den som respekterar andra.
 
Ja alltså jag tycker heller inte att det är snyggt med varken tatueringar eller piercingar, men jag kan förstå att någon annan tycker det. Och sen färgar jag ju håret, så jag kan ju inte riktigt säga att jag är helt naturell.
 
Hur menar du med att du inte kan ha hela naglar? Är det som för mig art de skivar sig?

De både går av och skivar sig, men när jag använde gellack så kan jag ju ha vad som för mig är långa naglar dvs de går två mm utanför fingerspetsen :) -så det där med långa är ju relativt.
 
IsaDora har ett gellack, är det någon här som testat det? Det ska inte beröras av varningarna har jag läst.
 
Jag har använt i typ 6månader, aldrig märkt något alls. Och eftersom, vad jag förstått, enbart stoppar försäljningen och inte drar in från privatpersoner. Så kommer jag fortsätta att använda. Om de även ändrar gelen så det inte ska vara farligt så är det bara ett plus :)
Men numera har jag gele under (även från Depend) och kan inte heller ha långa naglar utan gellack, har aldrig kunnat heller för mina bryts direkt. Men nu kan jag ha typ 5mm utanför "nageln" så jag kommer fortsätta använda.
Men det stod även att man får utslag om nagellacket rör typ huden?? Hur lyckas man med det? Har hållt på i somsagt ca 6 månader, har aldrig tagit in mina naglar i lampan med gellack på huden.. Det funkar ju med vanlig gele och akryl, varför inte med gellack? Eller man kanske kan få "problem" även fast det härdats på huden?
 
@Mammas Åh, det vill jag också veta! Funderar på att beställa hem det i ungefär alla färger som existerar men efter dagens besked avvaktar jag nog lite :crazy: (Dessutom har Isadoras lager här i Malmö urusel personalpolitik.)
 
@VLMF kan man ta det tillbaka till affaren om man kopte det for lange sen tror du? Har nog inget kvitto kvar, men alla prylar.

Jag fick ocksa en reaktion av det, det gick bra i borjan, i ca 6 manader, men helt plotsligt fick jag utslag som kliade som tusan runt naglarna.
Tycker det ar bra att dom forbjudigt det. Aven om vanligt nagellack sitter kvar i hogst en halvtimme kvar pa mig :meh:

Ja absolut! Gå tillbaka med det och säg att du vill reklamera det pga att Läkemedelsverket har klassat det som så farligt att det förbjuds. Det är ett uppenbart fel på varan och du bevisar det genom att hänvisa till dem.
 
IsaDora har ett gellack, är det någon här som testat det? Det ska inte beröras av varningarna har jag läst.
Jag tycker det är bra. Det är inte som ett gellack egentligen utan som ett vanligt nagellack med extra hållbarhet. Det håller sig fint i ganska precis en vecka. Och den stora fördelen mot gellack - det går bort med vanlig nagellacksborttagning.
 
Ja alltså jag tycker heller inte att det är snyggt med varken tatueringar eller piercingar, men jag kan förstå att någon annan tycker det. Och sen färgar jag ju håret, så jag kan ju inte riktigt säga att jag är helt naturell.
Hm, förstår jag dig rätt att du tycker att man är inte snygg om man inte har varesig tatueringar eller piercingar? :confused:
 
Hade det varit meningen att vi skulle ha färgade naglar och massa bilder mm. på kroppen så hade vi fötts med detta. Ännu märkligare är det modet att ha skrot lite här och där på kroppen. Ja ni får faktiskt ursäkta mig men nån som är piersad lite här och där eller uppspacklad-målad mm. kan jag faktiskt inte ta på allvar och skräckexemplet nummer ett är när personen dessutom har en "pubertetstofs" på hakan som en annan jäkla getabock. :yuck:

Tacka vet jag äkta, naturliga människor utan spackel mm. för ALLA människor är naturligt vackra.
:rofl::rofl:
Tofsen på hakan, alltså, jag har flera i bekantskapskretsen som försöker sig på det på ett eller annat vis och en av dem har en lång sådan. Jag kan inte ens TITTA på honom utan att tänka "han ser för fan inte klok ut :wtf: ", så jag undviker att glo på människan istället. Jag brukar inte reagera så skarpt, men just den där geten klarar jag inte av riktigt. :o
 
Jag tycker det är bra. Det är inte som ett gellack egentligen utan som ett vanligt nagellack med extra hållbarhet. Det håller sig fint i ganska precis en vecka. Och den stora fördelen mot gellack - det går bort med vanlig nagellacksborttagning.

Jag använder nästan bara sugar crush idag, så det tar emot lite att gå över till vanliga glansiga, men för att de ska sitta i en hel vecka är jag lite lockad. :D

@LadyCovergirl Åh, usel personalpolitik är en sådan grej som får mig att inte vilja stödja ett företag öht! :rage: Företag som liksom utnyttjar människor, och som anställd är man ju i en rätt utsatt position när AG krånglar!
 
Hade det varit meningen att vi skulle ha färgade naglar och massa bilder mm. på kroppen så hade vi fötts med detta. Ännu märkligare är det modet att ha skrot lite här och där på kroppen. Ja ni får faktiskt ursäkta mig men nån som är piersad lite här och där eller uppspacklad-målad mm. kan jag faktiskt inte ta på allvar och skräckexemplet nummer ett är när personen dessutom har en "pubertetstofs" på hakan som en annan jäkla getabock. :yuck:

Tacka vet jag äkta, naturliga människor utan spackel mm. för ALLA människor är naturligt vackra.

Hade det varit meningen att vi människor skulle ha kläder på oss hade vi fötts med dem ;). Tacka vet jag praktiserande nudister i snöstorm.
 
@Mammas Sugar crush är inte min kopp med te. Eller jag vet egentligen inte för jag har aldrig provat men ändå. Dock är jag oerhört förtjust i den breda borsten på deras vanliga lack så när jag läste om personalpolitiken blev jag lite förvirrad :( Ska jag köpa sämre nagellack med bättre personalpolitik? Vet jag ens något om personalpolitiken hos övriga tillverkare?
 
Hm, förstår jag dig rätt att du tycker att man är inte snygg om man inte har varesig tatueringar eller piercingar? :confused:

Nu när jag läser igen ser jag att det kan tolkas så, men nej. Jag tycker inte att varesig tatueringar eller piercingar är snyggt. :)
 
Tänkte bara tipsa om CND Vinylux, de går att jämföra med Isadoras gellack. Har aldrig testat dem själv, men har hört bra saker om dem :) Billigaste är att beställa via internet.
(Angående sugar crush så har OPI också tjocka penslar och en hel drös med sandlack, rekomenderar att kolla via internet här med)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag älskar nagellack och långa naglar. Har i många år jobbat i ett yrke där det inte varit tillåtet så har inte använt det mer än på...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: starcraft
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 166
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 676
Senast: lindaf
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 851
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp