Bukefalos 28 år!

Lämna hunden utanför affären

Sv: Lämna hunden utanför affären

Folk är idioter helt enkelt.
De skulle inte lämna sin mobiltelefon utanför affären och förvänta sig att den var kvar. Men två levande varelser...
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Jag skulle aldrig lämna min hund utanför affären, och har sagt åt mina föräldrar som går ut med henne ibland att inte heller göra det.
Tyvärr ser inte min pappa så allvarligt på detta, och jag vet att han har lämnat henne utanför tobaksaffären i tunnelbanan flera gånger. Visst, det är glasväggar ut så han ser henne hela tiden och det är inte en station som är lika välbesökt som centralen, men jag tycker ändå inte det känns bra. Dessutom har jag mina aningar om att han lämnat henne utanför mataffär eller apotek en gång också…

Men ja, aldrig att jag skulle lämna hund utanför affär och jag blir ordentligt arg på pappa när han gör såhär! Inte bara p.g.a. stöldrisk utan också att man aldrig vet vilken idiot som går förbi, och vad denne kan göra med hunden utan att nödvändigtvis stjäla henne.
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Usch, nej, det där med att lämna hunden utanför affären har jag aldrig förstått. De har det så mycket bättre hemma, och folk som tar med sig hunden ned till Konsum för att slippa gå på hundpromenad gör mig riktigt förbannad. Att sätta hunden utanför en affär är Inte samma sak som att låta den strosa omkring i skogen.

Jag har själv sett många hundar utanför Ica, och senast var det nog två unga staffar som stod och frös och den ena gnällde högt. Ingen av de hade täcke, och de har precis lika tunn päls som vår Jack Russell, som har tre täcken på sig på vintern. Mamma sade till de som jobbade där att säga åt ägarna att gå ut till hundarna, men de gjorde inget.
Sedan vet jag också att mamma hittade en Greyhound utanför en affär en gång, som satt där under den 1½ timmen som hon var där inne och handlade (detta var mitt i vintern). Den tog hon till polisen, som sade att han skulle skrämma ägarna lite så att de inte gjorde om det.

Jag själv skulle aldrig lämna mina hundar utanför en affär eller liknande, inte ens vår förra hund Sasha som Aldrig gått med någon utom oss. Jag vågar knappt lämna de i bilen om jag ska vara ärlig. Folk kan ju vara elaka och/eller skrämma hunden, även om de inte tar den ifrån sin ägare. :mad:

Det är hemskt det här med att hundarna ska bli stulna, speciellt som man bara kan gissa vad som kommer hända med de, men samtidigt så känner jag ingen riktig sympati för ägarna. Visst är det synd om de som förlorat sina hundar, specielllt som de säkert var mycket måna om sina djur, men att lämna de utanför en affär utan någon som håller de sällskap är, för mig, nästan likadant som att sätta en lapp på de där det står att "Varsegod, ta mig om du vill ha mig".
Visst ska man låta djur och föremål vara om de inte är ens egna, men man kan helt enkelt inte lita på andra människor..

Hoppas de, och alla andra som fått sina djur stulna, får tillbaka de i ett bra skick. :)

// Nathalie.
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Jag tror ju faktist det beror på lite vart man bor.
Jag kan då säga att jag lämnar min hund utanför affären vissa gånger då jag bara snabbt ska in.

Och jag kanske inte lämnar min mobiltelefon utanför affären helt enkelt eftersom den får plats i fickan. Däremot lämnar jag ibland bilen med nycklarna i ibland, jag låser aldrig cykeln, skulle aldrig få för mig att låsa min spark heller.

Och visst, för det mesta så trivs hunden hellre att vara hemma, men om han inte gör det då? Då tycker då jag att det är bättre att ta med hunden.

Jag är inte särskilt oroad att någon ska varken ta min hund, eller göra honom illa då "alla känner alla" här..

Men det är vad jag tycker, och anser ni att jag är en idiot och dålig hundägare som inte är rädd om sin hund må jag vara det.
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Skulle inte lämna min hund utanför, även om jag skulle "veta" att hunden är snäll och sådär, Man vet ju inte vad som kan hända... :crazy:
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Idiotiskt.. skulle aldrig få för mig att lämna nån av hundarna så, tycker tom att det är obehagligt att lämna dem i en låst bil när jag är inne och handlar snabbt...
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Visst händer det att jag lämnar honom utanför affären, men tror att det beror på vars man bor. Skulle aldrig ha gjort det i en större stad, men i den här lilla hålan, där alla känner alla (eller nästan i alla fall) så är jag inte orolig. Jag lämnar ju honom i bilen när den är olåst också så det är ju lika lätt att ta honom då.
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Ibland kan jag lämna hunden utanför, om jag bara ska in och handla 1 liter mjölk eller nåt annat som går fort. Men som några andra skrivit så beror det ju på lite vart man bor. Skulle aldrig få för mig att lämna vovven i centrala stan eller så. Men jag gillar inte att lämna vovven utanför och gör det ytterst sällan.
 
Sv: Lämna hunden utanför affären

Det beror på var man bor och vad det är för affär. Lämnade mina utanför cafét i byn senast i morse. Glasväggar så jag ser dem och jag skulle bara in och ha några bullar..
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Hästhantering Hej, jag rider in en unghäst i nuläget. Hon är 3år, och väldigt tuff i psyket på både gott och ont. Hon blir sällan rädd för saker men...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp