Bukefalos 28 år!

lämnas ensam..

Absolut max 24 timmar. Men då ska det vara julafton eller nåt. Dessutom har jag två katter - en enda skulle jag inte lämna så länge.

Om du menar hur länge man lämnar dem varje dag så tycker jag att man bör ha två katter om man jobbar heltid. Det är för trist för en katt att vara ensam 8-10 timmar utan nån som helst stimulans.

mandalaki
 
När jag jobbar blir det ca 10-11 timmar per dag, tyvärr :crazy:.

Åker jag bort över en dag så ser jag till att ngn kommer och gosar lite med dom, tömmer lådan, fyller på vatten o mat osv.

Längre semester är det länge sedan jag var i väg på. Men min syster har kunnat bo hemma hos mig i 2 veckor då.
 
4-5 timmar på dagarna. Max 24 timmar, om jag är bortrest och har kattvakt, men oftast brukar han få följa med.

Nu när jag börjar jobba heltid ska jag skaffa en till katt, för jag tycker inte han ska behöva vara ensam i en tyst och tom lägenhet hela dagarna. (Jag tycker överhuvudtaget att det är bättre att ha två, så har jag fått det sagt också.)
 
Korat... började leta förra året, men det fanns inga kullar under hela förra året, och i de fina norska kullarna var det bara hanar. (Lite krånligt att förklara, men vi vill ju använda alla friska unghanar i avel iaf en gång, och min gamling hade aldrig accepterat en fertil hane i huset, det är ju därför han bor själv nu)

Så senare i år vet jag iaf två planerade kullar, med min hane i stamtavlan, och då blir det en liten flicka därifrån *hoppas*. Sedan är Sassys koratuppfödning igång :)
 
Min gräns är 24 timmar. Någon gång har han varit ensam i 27.
 
jag kommer inte lämna min katt ensam mer än mina hundar.... 4 timmar max om dagen då jag är i stallet, ska vi bort är det lika bra alla djur hänger med... :D
 
Jag har lämnat mina katter ensamma i en vecka! :o Men då var det en kompis som kom två gånger om dagen och gav dom mat. Hon brukade även sitta hos mig på kvällen och titta på tv för att kissarna skulle få lite gos. Dom hade ju varandra. En ensam katt skulle jag aldrig lämna själv mer än ett dygn.
 
Mina katter är aldrig ensamma hemma längre än 24 timmar. Längre än så så fixar jag att någon kan komma och kolla till dem 2-3 ggr/dygn. Ska jag vara borta längre än 48 timmar fixar jag en kattvakt som kan bo hemma hos mig med katterna. Jag tvivlar absolut inte på att mina katter klarar av att vara ensamma hemma längre, de har ju varandra, men olyckor kan uppstå och de kan bli sjuka, då vill jag att någon uppmärksammar det.
 
Tiger är ute ensam hela dagarna när jag och syrran är i skolan och föräldrarna på jobbet. Han är himla sällskaplig av sig och håller sig alltid i närheten av huset - lyckas alltid dyka upp när jag och Amanda kommer från bussen. Blir han ensam sällskapssjuk så klätrar han in till hundarna! :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 762
Övr. Katt Om en vecka är vi bortbjudna över helgen. Min man vill åka men jag tycker inte katterna är redo att lämnas ensamma än. De kommer då ha...
Svar
13
· Visningar
1 608
Senast: IngelaH
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
593
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
600
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp