Bukefalos 28 år!

Lämplighet som chef?

Kamomilla

Trådstartare
En person som är dömd för ett omsorgsbrott, är denne lämplig som chef inom omsorg?

Hur ställer sig anställande enhet (kommun) till detta? Krävs det utdrag ur belastningsregister för chefer?
Hur lång är preskriptionstiden för ett brott som gett dagsböter?

Olika frågor men av förkommen anledning, tyvärr.
 
Står inte om det gäller chefer inom dessa kategorier, som inte är direkt I verksamheten men är på plats. Därav min undran, känns som just chef kan slinka igenom.

Så tolkar jag det med. Sen varierar det vad en chefstjänst innehåller. Chefer nära golvet kan ha en del kontakt med brukare/patienter/anhöriga. Om det är aktuellt i detta fall och om kommunen anser det tillräckligt för att begära utdrag har jag ingen aning om.
 
Så frågan är om man kan vara en bra chef till vuxna fast man har slagit ett barn i privatlivet? Ja det tror jag att man kan. Finns gott om folk som är röviga privat och som ändå är mycket skickliga i det professionella.

Tyvärr har chefen kass attityd som chef och om man läst domen så är det samma attityd mot personal som mot sina egna barn.

Därav anledning en i personalen letade och fann domen.
 
Så frågan är om man kan vara en bra chef till vuxna fast man har slagit ett barn i privatlivet? Ja det tror jag att man kan. Finns gott om folk som är röviga privat och som ändå är mycket skickliga i det professionella.

Alltså du har säkert rätt … men jag har svårt att se hur folk som slår sina barn är lämpliga att arbeta med människor öht.
Lite som att vara öppet rasist privat och sen chef på Migrationsverket. Eller bara rent allmänt jobba i som chef inom omsorg och privat vara öppet rasist, homofob eller slå sin fru.
 
Alltså du har säkert rätt … men jag har svårt att se hur folk som slår sina barn är lämpliga att arbeta med människor öht.
Lite som att vara öppet rasist privat och sen chef på Migrationsverket. Eller bara rent allmänt jobba i som chef inom omsorg och privat vara öppet rasist, homofob eller slå sin fru.
Moraliskt så är det helt klart så. Men "arbeta med människor" är ett vitt begrepp och folk är olika bra på att skilja på sin professionella och privata person. Jag har träffat folk som är riktigt äckliga privat men som på något sätt är mycket omtyckta i sin professionella patientnära roll.
 
Syns dagsböter i belastningsregistret? Jag är lite osäker på om straff lindrigare än villkorligt fängelse syns.

Dessutom gallras ju registret efter ett antal år.
 
Vet en chef som blivit av med sitt arbete av liknande anledning, tyvärr får en man vara kvar som misshandlade sin fru/sambo och blivit dömd för det.
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 279
Senast: Habina
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 095
Senast: Pyrran
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 891
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
5 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp