Lämpligt present till 50-åring...

lizzie

Trådstartare
Vad är "lämpligt" att önska sig i 50-års present? Jag fyller 50 om ett par veckor och håller för fullt på med att planera mitt 50-årsfirande. Det ska bli jättekul och jag är jätteglad över de som väljer att fira mig istället för att åka på semester :D.

Jag har inte tänkt så himla mycket på detta med present, utan vill bara ha en massa glada människor omkring! När man fyller 50 så har man ju liksom alla "prylar" man behöver och det är fullt i alla skåp ;)

Min hästar har alla prylar de behöver och jag vill inte önska mig hästutrustning att lägga på hög heller.

Jag är inte heller mycket för att använda smycken - även om jag gillar smycket så har jag en väldigt speciell smak...köper gärna begangnat och lite annorlunda smycken.

Självklart undrar ju nu mina vänner vad jag önskar mig i present, ingen vill komma presentlös - även om det absolut inte spelar någon roll för mig! Därför börjar jag nu fundera på vad det är jag verkligen behöver...

Är det fräckt att önska sig presentkort i specifik affär?? Det jag verkligen behöver fixa är min gamla hästtrailer och något jag skulle uppskatta är ju presentkort på en specifik bygghandel där de säljer en speciell variant av plywoodskiva.

Utöver mina hästar och gården så har jag ju två andra intressen och det är fotografering och trädgården. Men det är samma sak där... jag vill i sådant fall själv välja vad jag ska shoppa för kamerautrustning eller trädgårdsväxt.

Ett verkligt I-landsproblem - egentligen...

/Lizzie
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Man kan säkert önska sig presentkort utan problem, löser ju kanske en del "huvudvärk" hos givaren med ;)

Annars är ett förslag att du har en liten sparbössa där folk kan lägga sitt bidrag till önskad present.
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Presentkort är en perfekt present både för givare och mottagare tycker jag :)
Jag önskar mig alltid pengar eller presentkort för då har jag friheten att välja själv vad jag vill ha.
Jag blir glad och lättad när andra önskar sig presentkort för då får de precis vad de vill ha. Jag vill inte slösa mina pengar på nåt som inte fullt ut uppskattas eller att andra slösar pengar på nåt jag inte vill ha och senare gör mig av med(avskyr att samla på oss saker och få ett plottrigt hem).
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

En av mina vänner (bukefalist, för övrigt) fyllde förra året och en av hennes mer geografiskt nära vänner (hon har ju vänner över hela landet nästan) drog igång en gigantisk insamling som resulterade i en resa till Barcelona inkluderat det mesta, för vännen och hennes sambo. Det underlättade ju oerhört för oss som inte hade fantasi nog själva att köpa något plus att det blev något väldigt mycket MER utan att varje person behövde lägga någon gigantisk summa pengar.
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Presentkort i specifik affär, helt klart godkänt att önska sig.

Förr tyckte jag att det var tråkigt att ge presentkort till folk, men nu anser jag att det är rätt praktiskt ändå - speciellt då fantasin tryter.
Flera gånger har jag dessutom gjort egna presentkort och lagt med kontanter så personen ifråga fått göra vad den vill med pengarna.
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Svar till alla:

Tack för inputen :)

Låter som om det funkar bra med presentkort alltså :D

Det jag tycker blir bra med presentkort är att jag vet att alla inte har råd att avvara hur mycket pengar som helst i present - men är man flera som går ihop så blir det ju en "synergieffekt" - eller hur man ska uttrycka det :D

Ett tag var jag inne på att önska mig träning för en lite dyrare tränare - men nu är mitt sto betäckt och ej igång... och jag vill ju kunna träna på min egen häst - så det får bli någon annan gång.

/Lizzie
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Jag fick en massa presentkort när jag fyllde. De gäller i en massa affärer i stan. Mycket välkommet
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Jag tycker inte alls att det är fräckt att önska sig presentkort, speciellt om man motiverar det. Om du säger att det du vill göra är att fixa hästtransporten, och att du önskar dig presentkort till material, så är det väl inte alls en konstig present? Kanske kan du också önska dig hjälp med att fixa transporten, om det skulle vara någon som hellre ger bort sin tid och kunnande än pengar:)?
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Jag är också en sån där hopplös "vill välja själv"-typ..

Jag hittade en tunn fux när jag fyllde 40 och en ännu tunnare fux när jag fyllde 50.

Maken vet nog vad det blir när jag fyller 60...
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Jag skrev faktiskt helt fräckt på inbjudan:

Blommor och fysiska presenter undanbedes men jag tar gärna emot ett pengabidrag till kommande utlandsresa.

Då jag var lite sen med inbjudan hade en del redan fixat present men de allra flesta hade faktiskt kollat av med mig innan och jag blev väldigt glad för de presenter jag ändå fick. Pengarna blir grundplåten för en USA-resa :bump:
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Det var jag !

Det var helt fantastiskt - jag blev så makalöst glad och resan blev mycket lyckad. Det var verkligen all-inclusive.

Jag skulle lätt kunna fylla 50 igen bara för att få ha fest - fast det kan man ju ha ändå...
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Jag skrev faktiskt helt fräckt på inbjudan:

Blommor och fysiska presenter undanbedes men jag tar gärna emot ett pengabidrag till kommande utlandsresa.

Då jag var lite sen med inbjudan hade en del redan fixat present men de allra flesta hade faktiskt kollat av med mig innan och jag blev väldigt glad för de presenter jag ändå fick. Pengarna blir grundplåten för en USA-resa :bump:

Skönt att det finns fler än jag som inte vill ha typiska 50-årspresenter - typ porlslin, glas, prydnadssaker - guld à la bismarklänk ;)

Ha en riktigt trevig USA-resa :)

/Lizzie
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Det var jag !

Det var helt fantastiskt - jag blev så makalöst glad och resan blev mycket lyckad. Det var verkligen all-inclusive.

Jag skulle lätt kunna fylla 50 igen bara för att få ha fest - fast det kan man ju ha ändå...

Gud vad kul!

Flera av mina bekanta och vänner som fyller 50 i år, har valt att inte ha tillstymmelse till fest. Självklart väljer man ju hur man vill fira - men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite... ja tråkigt... :o

Även om det är lite jobb med att hålla festen så ser jag fram emot den jättemycket! Ska bli så kul! Om man inte kan fira att man fyller 50 år - när ska man då få fira... :p

/Lizzie
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Jag är också en sån där hopplös "vill välja själv"-typ..

Jag hittade en tunn fux när jag fyllde 40 och en ännu tunnare fux när jag fyllde 50.

Maken vet nog vad det blir när jag fyller 60...

Framför allt är man nog lite "hopplös" när man inte väljer som "alla andra"... ;)

Min egen 50-årspresent till mig alldeles själv. Det är betäckningen av mitt sto. Min dam är konstaterad dräktig med Dalwhinnie - bättre present kan jag inte få. Något som icke hästmänniskor inte riktigt förstår :p

/Lizzie
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Jag tycker inte alls att det är fräckt att önska sig presentkort, speciellt om man motiverar det. Om du säger att det du vill göra är att fixa hästtransporten, och att du önskar dig presentkort till material, så är det väl inte alls en konstig present? Kanske kan du också önska dig hjälp med att fixa transporten, om det skulle vara någon som hellre ger bort sin tid och kunnande än pengar:)?

Absolut att arbetskraft också är en mycket värdefull present. Praktisk hjälp ska man inte förringa på något sätt :D

/Lizzie
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Present på upplevelse du aldrig skulle unna dig själv kanske?
Typ spabesök med massage, fot och ansiktsvård?
De hästmänniskor jag känner (inklusive mig själv) lägger de pengarna på de fyrbenta i stället.
En genomgång av den egna kroppen skulle nog vara ganska nödvändigt ibland skulle jag tro.
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Present-kort är det optimala tycker jag. Lätt att ge, lätt att få särskilt när den som fyller år t o m har preciserat var och till vad!

Erbjuda en arbetsinsats är väl också kanon!
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Present på upplevelse du aldrig skulle unna dig själv kanske?
Typ spabesök med massage, fot och ansiktsvård?
De hästmänniskor jag känner (inklusive mig själv) lägger de pengarna på de fyrbenta i stället.
En genomgång av den egna kroppen skulle nog vara ganska nödvändigt ibland skulle jag tro.

Tyvärr är jag en sån där lite tråkig person som verkligen HATAR att resa! Fick nog som barn när mina föräldrar kuskade land och rike runt med husvagnen så fort det var minsta lilla ledighet... jag vill bara vara hemma och njuta av min trädgård :p .

Däremot är jag duktig på att lägga ner pengar på mig själv. Massage, fotvård och riktigt bra ansiktsvård är något jag prioriterar och ser till att jag får regelbundet, annars håller inte kroppen ;)

Så det jag skulle vilja göra är att åka iväg på ridläger med mig egen pålla, men hon är inte igång och så är hon precis blivit dräktig. Så det där med träningsweekend på något trevligt ställe det får vänta ett par år ;-)

/Lizzie
 
Sv: Lämpligt present till 50-åring...

Present-kort är det optimala tycker jag. Lätt att ge, lätt att få särskilt när den som fyller år t o m har preciserat var och till vad!

Erbjuda en arbetsinsats är väl också kanon!

Har fått respons nu från mina inbjudna vänner att presentkort blir toppen! :D

Kommer få hjälp med renoveringen av trailern - och arbetsinsats är kalasbra present :D

/Lizzie
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 465
Senast: Zewz
·
Relationer Jag fyller år idag och har som den praktiska människa jag är bl.a. önskat mig saker jag annars kommer köpa själv. En av dessa var en...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 269
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag har verkligen idétorka och behöver hjälp! Jag ska köpa en present till en hästdam som redan har allt. Kan inte komma på en enda pryl...
2
Svar
25
· Visningar
2 884
Senast: Majorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp