Bukefalos 28 år!

Present till hästdam som redan har allt

Majorn

Trådstartare
Jag har verkligen idétorka och behöver hjälp!
Jag ska köpa en present till en hästdam som redan har allt. Kan inte komma på en enda pryl som hon skulle kunna behöva. Förutom ny lädergrimma då, som hon köpt till sig själv precis. Hon är inte särskilt pryltokig. Använder mer praktiska grejer.
Känns så tråkigt och opersonligt att ge ett presentkort. Vi har ju ändå känt varandra i över 10 år!
Vi brukar inte köpa särskilt mycket till varandra när vi fyller år egentligen men vill att hon ska känna sig lite extra uppskattad.

Pris hade jag väl tänkt 100-500 ungefär.

Tips någon??
 
Det finns inte någon lite mer udda lyxpryl som hon inte skulle välja att kosta på sig själv som vore fint som present?
 
ett par ordentliga vinter handskar :) det har man alldrig för många av ^_^. själv så har jag mest skinn handskar i stallet då de håller 5 gånger så länge än ett par i tyg.
hööks har t ex ett par för 199 i ljust skinn, ger otroligt bra grepp och är väldigt mjuka men samtidigt slitstarka.
 
Oooh, vilka bra idéer! De tackar jag för.

Gamla skor har jag gott om här hemma, men det måste man kanske svetsa ihop @pulkaskurk ? Vore roligt att prova!

Handskar och lite finare ryktborstar ska jag också lägga på minnet! Har de sådana ryktborstar på Hööks också kanske @skiesabove ?
 
Oooh, vilka bra idéer! De tackar jag för.

Gamla skor har jag gott om här hemma, men det måste man kanske svetsa ihop @pulkaskurk ? Vore roligt att prova!

Handskar och lite finare ryktborstar ska jag också lägga på minnet! Har de sådana ryktborstar på Hööks också kanske @skiesabove ?

Det bästa är nog att svetsa ihop, men det kan nog funka med limpistol eller metallskruv också :)

Tagelarmband har jag själv snöat in på totalt :o
Men jag gillar verkligen det. För tänk om det värsta tänkbara händer och man måste ta bort hästen akut, då är det ju inte det första man tänker på att ta en bit svans som minne.
Eller att bara ha en man/svans snutt hängande hemma lite fult som minne som är för litet att kunna göra något fint av.
Då gillar jag tagelarmband som ett fint minne :love:
 
Jag har tagit en bit av mina hästars tagel, tvättat och gjort en enkel fläta att hänga på väggen. Dekorerade dem genom att binda ihop övre o nedre delen av flätan med en läderrem och satte ett par snygga fjädrar i övre delen av flätan tillsammans med en stor pärla. Inte så påkostad present men kanske något att ha vid sidan av?
 
Oooh, vilka bra idéer! De tackar jag för.

Gamla skor har jag gott om här hemma, men det måste man kanske svetsa ihop @pulkaskurk ? Vore roligt att prova!

Handskar och lite finare ryktborstar ska jag också lägga på minnet! Har de sådana ryktborstar på Hööks också kanske @skiesabove ?

Hmm det tror jag inte, jag hittar dom via en websida om jag googlar "handgjorda ryktborstar" :-).
 
Oooh, vilka bra idéer! De tackar jag för.

Gamla skor har jag gott om här hemma, men det måste man kanske svetsa ihop @pulkaskurk ? Vore roligt att prova!

Handskar och lite finare ryktborstar ska jag också lägga på minnet! Har de sådana ryktborstar på Hööks också kanske @skiesabove ?


Det brukar finnas fina svenska borstar från Borstiq på Hööks.

Annars röstar jag också på tagelarmband. :love:
 
Jag har verkligen idétorka och behöver hjälp!
Jag ska köpa en present till en hästdam som redan har allt. Kan inte komma på en enda pryl som hon skulle kunna behöva. Förutom ny lädergrimma då, som hon köpt till sig själv precis. Hon är inte särskilt pryltokig. Använder mer praktiska grejer.
Känns så tråkigt och opersonligt att ge ett presentkort. Vi har ju ändå känt varandra i över 10 år!
Vi brukar inte köpa särskilt mycket till varandra när vi fyller år egentligen men vill att hon ska känna sig lite extra uppskattad.

Pris hade jag väl tänkt 100-500 ungefär.

Tips någon??

Jag fick tagelarmband av en elev. Det var jätteuppskattat! Hon hade tagit taglet i smyg och skickat iväg till en som gjorde armband. Det blev fina minnen efter 2 hästar som idag inte finns mer.

Jag har gett bort fotosession till två kompisar också. De fick ett paket med x antal bilder från fotograf som kom ut och fotade dem och deras hästar på valfritt sätt.
Sen kan man ju välja att antingen förstora/göra tavla eller kalender eller vad man vill.
Det finns ju en del fotostuderande etc som är duktiga och inte är så dyra än.

Jag har också fått i present av två olika elever att de hade snott min häst, fiffat till den(knoppat, lindat etc), fotat och förstorat upp till mig. De brukade hjälpa mig lite med hästen ibland. Så det var ingen fara att de hanterade honom, det visste de innan båda två. Det var också kul och personlig present.

Jag fick också en fin julig boxprydnad ihop med övriga stallkompisar där en tjej målat hästskor i silver eller guld och prytt med glitter, julkulor, svampar, granris etc.. Vi fick lite olika. Det var också kul!

Och så har jag fått en serie tecknad kring mig och min gamle ponny. Underbart roligt!
Jag har tänkt göra en liknande till mina tränare i julklapp(hysch hysch!). ;)

Kanske något kan passa..
 
Ja, just det. Foton är ofta en uppskattad present. Min bästa vän har fått både foton på sin (numera ängla-)häst och en fotobok.
 
Jag har verkligen idétorka och behöver hjälp!
Jag ska köpa en present till en hästdam som redan har allt. Kan inte komma på en enda pryl som hon skulle kunna behöva. Förutom ny lädergrimma då, som hon köpt till sig själv precis. Hon är inte särskilt pryltokig. Använder mer praktiska grejer.
Känns så tråkigt och opersonligt att ge ett presentkort. Vi har ju ändå känt varandra i över 10 år!
Vi brukar inte köpa särskilt mycket till varandra när vi fyller år egentligen men vill att hon ska känna sig lite extra uppskattad.

Pris hade jag väl tänkt 100-500 ungefär.

Tips någon??

Något jag själv hade uppskattat mycket är att få biljett till något hästevent eller få rida för någon duktig tränare.
 
Tagelarmband är ingen bra idé om ägaren är rädd om taglet på sin häst. Själv skulle jag bli tokig om något tjuvade tagel från min hästs svans...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
301
Senast: vilde
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 263
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 079
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp