Längd på stallindor?

majola

Trådstartare
Hur långa är era stallindor? Min är tre meter (ungefär, om jag viker dem dubbelt är de bit kortare än jag) men det tycker jag är för kort. Räcker fyra meter (som jag har sett är en vanlig längd) till en normalstor häst?
 
Jag har Equiline, jättesnygga färger, men kvaliten är inte så bra som man kunne tro till det priset, dom håller max ett år, då är dom fulla med hål och revor... Men då är dom på varje natt, och hästen har broddar i boxen.

Har inte hittat så långa lindor nån annan stans, och jag har sånna megapaddar från Eql. så vanliga lindor räcker inte till. Så då får det bli lindor därifrån också. :smirk:
 
back on track paddarna e ganska tunna så för mej räcker de me lindor som är 3 meter!
 
Då måste du ha en liten häst! jag har också tunna paddar (fleece/teddy från Mias RS) men tycker alltid att jag får sluta linda för tidigt. Men till ponnyn passar dem! (Och det var visst hennes från början...)
 
När jag hade en stooor häst sydde jag egna av fleece, så fick jag rätt läng & den färg jag ville ha! :)
 
4 meter räcker till de vanliga stallbandagen men till mina "jättepaddar" 50cm*50 cm och tjocka hade jag velat ha fem meter
 
ingdams har haft några superlånga innan iaf tror dom hette "superlinda" de var oxå lindor till sådana underlägg
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 305
Senast: Oknytt
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
215
Senast: vilde
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 324
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp