Längre duschdraperi...

Amore

Trådstartare
... var hittar man det? :crazy: Behöver ett som är ca 220 cm men standard verkar vara 200 cm. Det jag har nu är en längre variant men där jag köpte det (bygg-ole) hade bara 200 cm numera...
Vill gärna att det ska vara transparant med mönster på, så man ser ut genom det :D Men att det är långt är viktigare ;)
 
Sv: Längre duschdraperi...

Har exakt samma problem! Puckona som fixat våran dusch har satt upp grejerna utan tanke på hur långt ett draperi är. Vi får vatten över hela duschgolvet som det är nu, ett glapp på ca 25 cm till golvet... :crazy:
 
Sv: Längre duschdraperi...

Vilket tyg ska man ta då? Vill ju inte att det ska mögla. Och ringarna...är inte de besvärliga? Draperier är ju så billiga, ja om det nu finns extra långa. :angel:
 
Sv: Längre duschdraperi...

Visst är det hemskt!! :cry:

Jag har funderat på att köpa STORA ringar att hänga det i istället, så det hänger ner en bit. Men då kommer ju nästa fråga... Var hittar man sådana??? :angel:

Skulle också vilja veta vad man använder för "tyg"?? vaxduk... ;)
 
Sv: Längre duschdraperi...

Köp ett fint band och gör en "ögla" mellan varje ring i draperiet och krok i stången. Det är inte svårare än så. Mitt trista gråa duschrum är numera tillpiffat med fina guldband! (Mycket enklare än att sy själv!)
 
Sv: Längre duschdraperi...

Det var ju en jättebra ide! :idea:

Angående att sy själv, det finns "plasttyger" att köpa som passar utmärkt till duschdraperier. Hittar man inget roligt mönster så kan man göra ett draperi av genomskinlig plast och på utsidan - som ju är torr - hänger man ett till draperi av valfritt tyg.
 
Sv: Längre duschdraperi...

Köp ett fint band och gör en "ögla" mellan varje ring i draperiet och krok i stången. Det är inte svårare än så. Mitt trista gråa duschrum är numera tillpiffat med fina guldband! (Mycket enklare än att sy själv!)

:idea: :idea: :idea:
Superbra, tack!!! Ska genast skrida till verket.
Har du knutit ihop öglorna och klippt bort så nära inpå knuten eller hur har du gjort?

Har vitt & grått klinker i duschrummet, draperiet är vitt och svart så jag ska se vad Olssons har för svarta tygband nu på lunchen. Kul!
 
Sv: Längre duschdraperi...

:idea: :idea: :idea:
Superbra, tack!!! Ska genast skrida till verket.
Har du knutit ihop öglorna och klippt bort så nära inpå knuten eller hur har du gjort?

Har vitt & grått klinker i duschrummet, draperiet är vitt och svart så jag ska se vad Olssons har för svarta tygband nu på lunchen. Kul!

Åh kan du inte visa upp resultatet sen :bump:
 
Sv: Längre duschdraperi...

Känner igen problemet!

Undrar om byggubbarna var 2,5 meter långa själva eller?!!

Tygband var ju en jättebra idé! Själv tänke jag att man kunde sätta dubbla eller trippla ringar, som i en kedja, för att få ner det närmare golvet, men jag har inte kommit till skott. :)
 
Sv: Längre duschdraperi...

Jag förlängde mitt draperi med dubbla krokar, så nu har jag en glipa däruppe istället. men det är mer praktiskt än vatten i hela badrummet. :idea:
 
Sv: Längre duschdraperi...

Det finns alltså finurliga duschfixare här :idea: Finns det några bilder så man kan få lite inspiration.... ??? :bow:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 778
Senast: Breaktown
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: Milosari
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp