Flexikoppel eller liknande

Milosari

Trådstartare
Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte ett från Biltema men låsfunktionen har redan gått sönder så jag vill ha ett med bättre kvalitet. Finns det annat än Flexi? Vill ha ett långt, gärna 7-8 m, vill ha band och inte snöre pga andra hunden är lös, gärna reflex men inget krav. Vad ska jag ha? Och var hittar jag det till rimligt pris? Hunden väger ca 18 kg.
 
Jag har detta, flitigt använt i tre år då hunden kom på att det var kul att springa iväg på spår. Och hunden väger 27 kg, men jag har ändå medium (som har maxvikt 25 kg) då large var lite obekvämt stort för mig att hålla i. Hon drar sällan kraftigt men går med sträckt koppel om hon ska hem med en pinne.
Finns säkert på fler sidor, jag köpte mitt i butik.
https://www.zoo.se/hund/produkter/k...BAk0r3YpaUTSoEDzp4Xtpl4CO-ohByNxoCGuAQAvD_BwE
 
Jag har detta, flitigt använt i tre år då hunden kom på att det var kul att springa iväg på spår. Och hunden väger 27 kg, men jag har ändå medium (som har maxvikt 25 kg) då large var lite obekvämt stort för mig att hålla i. Hon drar sällan kraftigt men går med sträckt koppel om hon ska hem med en pinne.
Finns säkert på fler sidor, jag köpte mitt i butik.
https://www.zoo.se/hund/produkter/k...BAk0r3YpaUTSoEDzp4Xtpl4CO-ohByNxoCGuAQAvD_BwE
Så bra färg! Då syns det för andra också :). Klickade hem ett sådant.
 
Jag har 8 meters flexi till mina två som inte kan vara lösa. Det är band på dem och de är köpta på Arken Zoo. Fungerar utmärkt! Mina två chowtikar som använder detta väger runt 20 kg men jag har för säkerhets skull ändå valt storlek large, eftersom jag vill att det ska hålla även om de råkar dra till ordentligt (t ex leker i det eller plötsligt drar iväg efter grannens katt).
 
Jag har 8 meters flexi till mina två som inte kan vara lösa. Det är band på dem och de är köpta på Arken Zoo. Fungerar utmärkt! Mina två chowtikar som använder detta väger runt 20 kg men jag har för säkerhets skull ändå valt storlek large, eftersom jag vill att det ska hålla även om de råkar dra till ordentligt (t ex leker i det eller plötsligt drar iväg efter grannens katt).
Min gammelgubbe rycker inte så mycket längre, inte sådär oväntat i alla fall. Biltemakopplet är stort och klumpigt så jag hoppas att det nya är lite mindre :).

Men min schäfertik på 25 kg drog sönder ett flexi anpassat för 60 kg hund, inte kul alls eftersom hon då kunde flyga på en helt oskyldig hund som hon fått syn på :(. Kommer aldrig våga ha flexi på en hund som inte är snäll.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 894
Senast: Barbabelle
·
Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 334
Senast: Myrten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 514
Senast: Juli0a
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 805
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp