lära-gå-hjälmar..

Sv: lära-gå-hjälmar..

puffar på lite vill okså veta.. haha stackars lilltjejen komer ju inte ha en hjärncell kvar :)
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Har hört av flera BM på BVC att man inte ska använda dem på fullt friska barn, men har inte fått förklaring till varför..:crazy:

Har inte använt det på min lilltjej, och hon har (peppar peppar) alltid ramlat framåt/ner på knä och tagit emot sig på så sätt (nu springer hon som en galning, känns som en evighet sedan hon började gå)
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Jag personligen trodde att det var ett skämt först:o men har insett att dom säljs i alla affärer.. Så då måste det ju finnas en marknad!

o ju mer jag tänker på dom desto rimligare blir dom:D

Men kommer inte sätta på Jakob nån.. Han går inte än men är på god väg att börja :bump:

Är det sk "hönsmammor" som använder dom? (DUM liknelse.. Ta inte illa upp)

Har aldrig sett nån unge med sån.. Hur vanligt är det?
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Jag skulle aldrig sätta på min vildbatting en sådan hjälm, han hade blivit totalt livsfarlig om det inte gjort ONT av att ramla och slå sig. De blir ju med tiden ngt. hämade av att dte faktiskt gör ont, och de lär sig att det gör ont att fara fram som en tok. Men en hjälm kan man ju bete sig hur som helst :crazy:...
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Har man barn som lär sig att gå väldigt tidigt så kan det vara bra, de har inte ännu fattat orsak och verkan och fortsätter att springa rakt in i bord och liknande... Men det tror jag att man som förälder känner av rätt lätt, Fredrik fick när han var 10 mån, men var rätt säker på foten, och tappade han balansen så satte han sig ner. Elin var ännu försiktigare...
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

jag hade till R som ställde sig upp vid 7 mån och sen tyckte att han kunde gå :crazy:... han brakade i golvet med huvudet före vääääldigt många gånger om dan och han var alldeles för liten för att "lära" sig att det gör ont när man ramlar... kunde ju inte heller hindra honom från att ställa sig upp utan det var ju bara att vänta tills han blev tillräckligt stadig efter ett par månader och då tog jag ju såklart bort hjälmen...
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Min son gick längs möbler vid 8 månader. Han är dessutom helt dödsföraktande så han tog tag i saker så högt upp han kunde och sen släppte han med följden att han föll som timmer.

Jag köpte en sån där "hjälm" men den satt inget bra och han såg ut som att det var något fel på honom. Jag lämnade tillbaka den. Eftersom det var vår då hade han fortfarande mössa. Så jag skar remsor av neopren och stoppade innanför brämen på mössan. Det hjälpte till viss del. Efter 2 veckor hade han lärt sig att det var dåligt att inte ta emot sig när man faller och då behövdes den inte mer.

Billigt och bra.

Fny
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

jag hade en till mitt näst sista barn (pojke och klättrade överallt:crazy:) men han gjorde med den som han gjorde med sina mössor,slet av sig den i tid o otid....ibland fick den sitta på några minuter innan den rök:D

Hade han låtit den sitta hade den nog skyddat;)
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Är det en sån skumgummi-sak som man har på lite "extra vilda barn"? Jag hade i så fall en sån när jag var liten... jag fick den efter att jag vid ett års ålder med en 1 meter lång accelerations-sträcka sprang rakt in i ett hörn på en bokhylla/byrå och nästan spräckte skallen :D Det var visst en glipa i huden in till benet... :o

Sen hade jag den nått år tills jag lugnat ner mig såpass att jag gick att ha i möblerade rum utan fara för livet.
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Vi hade på vår äldste de sommarveckor vi vaktade ett hus med halt klinkergolv i köket.
Man vill ju inte att dom ska skaffa sig hjärnskador på kuppen.

Men skitfult såg det ut.
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Vi använde det till lillkillen ett tag, för hans storebror puttade omkull honom så ofta. Men jag tror det var innan lillkillen kunde gå.
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Har hört om två brutala tvillingrabbar som fick ha sånna hjälmar när de lärde sig gå och ett tag efteråt just för att de roade sig med att putta omkull varandra.
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Jag skulle aldrig sätta på min vildbatting en sådan hjälm, han hade blivit totalt livsfarlig om det inte gjort ONT av att ramla och slå sig.

Fast ont gör det nog ändå. Vi har ganska hårda golv, så jag tänkte mest att det skulle dämpa slaget lite. Men ledsen blev han ändå.
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Min kompis son började gå vid 7 mån och då sa BVC till att de skulle ha hjälm på honom.
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

En kompis hade det på sin mellersta eftersom han snubblade och ramlade titt som tätt. Han hade även en förmåga att dunak huvudet i väggen.
Vi lånade den men Isak vägrade ha den på sig
 
Sv: lära-gå-hjälmar..

Det var en annat inlägg först, nån som gjorde reklam för egensydda lära-gå-hjälmar. Moderatorn har plockat bort det nu :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har funderat endel på det här med AI och liknande i världen. Hörde att det kommit ut ett valtal (?) från nån amerikansk politiker...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 704
Senast: Palermo
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Blossom
·
Hundträning Nån här som har använt nått liknande för att lära hunden "prata"? När hunden trycker på en knapp så svarar plattan med något ord tex gå...
Svar
3
· Visningar
730
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
808
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 112 Appen
  • Hitta tillbaka till varann?
  • Psykisk (o)hälsa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp