Bukefalos 28 år!

Läskigt värre!!!

Timsetim

Trådstartare
Något riktigt "räligt" hände härom kvällen. Jag och pojkvännen hade gått och lagt oss och Fritz låg som vanligt i soffan. Än har vi inte flyttat in i vår trea så vi var i min etta där man ser in i vardagsrummet från sovalkoven och från sängen. Plötsligt ställer sig Fritz upp i soffan och börjar stirra upp i taket. Han släpper inte taket med blicken på ca en minut. Då tänder vi lampan för att se vad det är han tittar på. Vi ser ingenting. Han tittar hela tiden på något och det är precis som om det rör sig över taket. Plötsligt hoppar hunden ner från soffan och springer bort till oss, ställer sig sidan om sängen men fortsätter titta i taket. Nu börjar det kännas mycket märkligt. Min pojkvän går upp och går ut i vardagsrummet och försöker följa Fritz blick upp i taket. Vi har fram tills nu trott att det var en fluga, mal eller dyligt. Men trots att alla lampor är tända så syns ingenting. Han kallar på Fritz som fortfarande står kvar vid sängen, Fritz går fram till honom, hela tiden stirrande i taket och min pojkvän kallar upp honom i soffan. Han hoppar upp men när min kille går tillbaka till sängen följer Fritz med! Vi släcker och lägger oss men Fritz viker inte taket med blicken. Men så plötsligt så trippar han bort till soffan, hoppar upp och lägger sig ner och kommer till ro.

Jag kan inte annat än tycka det här var en mycket märklig grej. Jag är inte skrajsen av mig, men det här var lite läskigt faktiskt. Visst kan det ha varit något som vi inte såg, men ändå otroligt att vi inte kunde se vad det i så fall var. Sen var det också märkligt att han blev så harig. Det är ju trots allt en Jaktterrier. Han brukar inte fega ur! ;)

/Timsetim :)
 
whää, gjorde min hund så skulle jag ta honom under täcket, så han inte gjorde så mer.Skulle vara livrädd! :crazy: :crazy: :crazy: ;)
 
Yuää det har hänt oss med! Vi hade precis inrett ovanvåningen i vårat hus (fr 1890-talet) och helt plötsligt så gör våran hund likadant, tittar upp mot ovanvåningen via trappan upp i ca 2 minuter. Helt stilla låg hon i soffan med huvudet vridet mot trappan. Sedan så avger hon en stor suck och lägger ner huvudet igen.

Snacka om att jag blev mörkrädd!
 
Om det nu skulle finnas andar (av de som dött) så skulle vi i framtiden kanske spåra upp dem med hjälp av hundar.
Kanske skulle vi en gång för alla förstå vad som händer efter döden.
 
Katterna hemma hos mina föräldrar brukar göra så... de brukar även resa ragg mot något i hallen. De står i vardagsrummet och kollar ut i hallen och blir livrädda. Lite otäckt med med, men det sägs ju spöka där iaf så.. ;)
 
Usch ja, jag är som sagt inte lättskrämd, men det gick en kall kår längs ryggen! Hör ju till saken att min bror bodde i lägenheten innan mig och innan honom hade det bott en dam mer eller mindre sedan huset byggdes. Hon dog i lägenheten.....

Men snart går flyttlasset! :)

/Timsetim
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 898
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 641
Senast: Icfafn
·
Hemmet Igår låg jag i godan ro på soffan och tittade på "På Spåret" när det plötsligt började lukta rök. Jag trodde att jag inbillade mig...
2
Svar
26
· Visningar
2 832
Senast: bettysmatte
·
Hundhälsa Mamma ringde nyss och var lite förtvivlad. Hennes hund (blir 11 år i november) hade fått något slags anfall sent i går kväll. Hade legat...
Svar
4
· Visningar
2 324
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ta studenten
  • Vad är det här?
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp