Lät vovven somna in idag

A

akktern

jag är så ledsen ...hon var över 12 och världens snällaste o goaste... En liten golden dam.. Mådde inte alls bra den här veckan, ville inte gå o så.. Saknar henne, det känns så tomt :cry:
 
Tröstkramar :cry:
Var det något speciellt fel med henne eller kände ni att det var dags att göra något innan det blev värre?
 
åå.. kramar om.. Vi tog bort våran golden när hon var 10 år gammal.. bodde inte hemma hos mina föräldrar nå mer då, mennär jag åkte hem (tog väl ett par månader innan jag gjorde det p.g.a att jag visste att det skulle kännas tomt) så var det så jobbigt.. den lilla tjejen som alltif kom med en sko i munnen å hälsade så glatt.. usch vad jobbigt när jag började tänka på det.. ändå är det 6½ år sen nu.. *snyft*
 
Tröstkramar.

Men du kan minnas eran hund med glädje, tänk på allt fint h*n har gett er och hur ett bra liv hon förhoppningsvis har haft :)
 
jo vi har många fina minnen.. Så jobbigt att se korgen stå tom, o matskålen som det är mat i fortfarande, inte orkat städa undan...
Det jobbiga är att mamma o pappa är utomlands ett år så jag och mina syskon fick åka in med henne själva..
Hon var bara allmänt dålig från i måndags, ville inte gå och låg och flämtade och skakade, åt inte och ville inte gå ur korgen. Fick bära henne till bilen..
När hon var i väntrummet så viftade hon på svansen och en liten unge kom fram o klappade på henne, å hon va så snäll... :cry: Så viftade hon på svansen igen åt veterinären. Hon somnade så fint sen, på min lillebrors fot med huvudet och vi satt och klappade på henne tills hon var helt borta.. Men det var så hemskt att bara lämna henne där liggandes på golvet.. Såg ut som hon sov fastän hon inte andades..
 
stackare :( jag har två katter den dagen jag måste ta veck dem det kommer att vara den mes sorgsna. jag lider med dig
 
har oxå gjort samma sak åt våran golden flicka...fy va hemskt det var! vet precis vad du går igenom.... :cry:

men det blir bättre om ett tag...det går över även om det inte känns så just nu.

mvh martin
 
På onsdag är det ett år sedan exakt som jag var tvungen att ta bort min blandis-flicka. Hon hann inte ens fylla 10.. Saknar henne otroligt mycket.
Hon fick somna in i mattes knä.. det var hemskt men så kommer det alltid att vara om man har ett djur. Sorgligt men sant men istället försöker jag tänka på alla lyckliga stunder hon gav oss...

Något att tänka på:
Du sörjer så att hela världen stannar
och nästan hela hjärtat med
Tiden står stilla i sorgen,
saknaden kräver allt
utom tårarna

För tårarna rinner i floder
ur ett krossat hjärta
Din älskade vän är borta
Låt tårarna rinna,
gråt så mycket du vill
men ta sedan ett steg

Tårarna tar inte slut
bara för att de slutar rinna
Sorgen försvinner inte
bara för att du ler
Saknaden blir inte mindre
bara för att vardagen återkommer
Låt inte tomrummet efter din vän
fylla hela dig

Ta ett steg och ta vara på
glädjen din vän spred
Låt minnet förbli vackert
Du är inte ensam i sorgen
Du är inte ensam när livet fortsätter
Du är älskad

*kram*
 
**tröstar kramar** :cry: :( ...tänk på allt roligt ni gjort ihop & på att vovven nu springer runt med en massa andra vovvar i hundhimeln..*kram på dig*
 
Jag förstår att du är ledsen.
Men det var det bästa du kunde göra för hunden, att låta den få somna in när den inte längre mådde bra. Tänk på det.
 
Usch vad jobbigt!
Förstår inte varför man skaffar djur egentligen, man blir så ledsen när man måste säga adjö.
Ändå har jag djur själv också, hund, marsvin och kanin....fasar för när dagen kommer.
Det lät som hon fick somna in väldigt fint och stilla i varje fall!
 
Förstår dig. Det sista året har jag/vi varit tvugna att ta bort två av våra hundar. En på 7 och en på 13år. Det har blivit oerhört tomt. Eftersom vi har hundar kvar så finns ju alla "tillbehör" och minnen kvar. Även om de delade fäll, vattenskål etc så vet man ju till vilken hund de köptes en gång i tiden. För min del kommer mina två hundars plats aldrig att kunna ersättas av några nya hundar. De var för mig otroligt speciella och jag tror att jag kommer att få leva med deras tomrum resten av livet. :cry:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 526
Senast: Mabuse
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 010
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp