Lättäten och nyttig frukost?

Sv: Lättäten och nyttig frukost?

Fast efter en snabb överslagsräkning på ditt recept skulle jag inte kalla det lätt. Men gott och nyttigt säkert!

Lätt som i att det går snabbt att göra, lätt att få i sig och lätt att anpassa och variera :) Vilket var, som jag förstod det, vad TS efterfrågade :)
 
Sv: Lättäten och nyttig frukost?

*kl*

Tack för alla era tips hörrni, ni är guld! :)
Orkar man äta en halv avokado, ett knäckebröd med smör, ett kokt ägg och ½ dl nötter på morgonen tror ni? Har lite svårt att bedöma hur mycket mat det faktiskt blir ;) Det känns i alla fall som en bra och proteinrik frukost som jag inte borde ha några problem med att äta och borde stå mig på fram till lunch!

Jag har också svårt för att bedöma hur mycket det blir, men med tanke på att både avokado, ägg och nötter är väldigt mättande så borde du stå dig till lunch utan problem på det :)
Jag hade däremot inte kunnat äta så "maffigt" direkt på morgonen, men det är ju jag. Om jag ska iväg tidigt brukar jag börja dagen med nyponsoppa och gärna en macka eller ett par riskakor.
 
Sv: Lättäten och nyttig frukost?

Jag har dock kommit på att jag gillar vaniljkvarg. Inte kesella eller Icas, de är för ''tunga'' på morgonen, men jag brukar köpa den från Lindahls.
Nu äter jag 100g vaniljkvarg och blandar i en passionsfrukt till frukost. Det låter lite fattigt, men det är sjukt gott och räcker för mig. Lite är iallafall bättre än inget.

Lindhals vaniljkvarg :love: :love: :love:
Även den i jordgubb är underbar!! :D
 
Sv: Lättäten och nyttig frukost?

Jag äter gärna äggröra eller avocado på morgonen, har problem med sånt som blir tungt och "degigt" i munnen. Knäckebröd med skivad avocado är också en hit, eller knäckebröd med lite kallrökt lax på.

Sambon som också har frukostproblem äter gärna keso eller kesella med frukt. Köper man tex frusna bär eller frusen mango kan man slänga i det i en portion på kvällen så tinar det i kylskåpet över natten. Lite cashewnötter eller hackad mandel till så står man sig lite bättre också.
 
Sv: Lättäten och nyttig frukost?

*kl*

Tack för alla era tips hörrni, ni är guld! :)
Orkar man äta en halv avokado, ett knäckebröd med smör, ett kokt ägg och ½ dl nötter på morgonen tror ni? Har lite svårt att bedöma hur mycket mat det faktiskt blir ;) Det känns i alla fall som en bra och proteinrik frukost som jag inte borde ha några problem med att äta och borde stå mig på fram till lunch!

Jag känner igen mig jättemycket i din känsla kring frukostmat, och tror att den frukosten du listar ovan skulle fungera för mig i alla fall. Personligen tycker jag varken nötter eller ägg mättar så hysteriskt mycket som vissa verkar tycka så för mig skulle det inte bli för mycket mat rent mättnadsmässigt. Däremot så tror jag att jag har ganska dåliga mättnadskänslor över lag, eller är dålig på att känna efter. Jag blir aldrig mätt efter frukosten på samma sätt som vid lunch/middag...

Jag skulle säga att avokado, knäckebröd, ägg, nötter (och frukt, keso, ev lite yoghurt med frukt eller knapriga flickor i) är det enda jag kan äta till frukost utan att det växer i munnen.
 
Sv: Lättäten och nyttig frukost?

Kl

Jag har aldrig varit bra på att äta på morgonen. Framåt 10-11 går fint. Om jag måste äta lunch tidigt så gör jag en smoothie och tar med mig. Går ju att dricka var och när du vill. Och du behöver inte dricka dig proppmätt eller för nära inpå lunch så kan du fortfarande äta då.

Går ju att variera i oändlighet och göra precis så enkelt man vill. Min snabbvariant består av lite vaniljyoghurt, en klick turkist yoghurt, hallon och mango.


När jag äter bröd på morgonen rostar jag alltid, tycker det blir lättare att äta då.
 
Senast ändrad:
Sv: Lättäten och nyttig frukost?

Jag är också hopplös på frukost. Brukar peta i mig ett stort glas grönsak- eller tomatjuice när jag inte har lust att äta.
 

Liknande trådar

Mat Ni som tränar hårt vad äter ni efter ett pass. Jag kör två dagar per vecka ett ganska tufft pass där jag räknat ut att jag gör av med...
2
Svar
29
· Visningar
1 601
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Gravid - 1år Vår dotter är 7 månader och äter än så länge med god aptit. Hon får lunch varje dag i puréform och äter gärna själv med sked eller att...
Svar
18
· Visningar
1 773
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 817
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp