Låg framtill

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Madi cruz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 749
M

Madi cruz

Hejsan!
Har en äldre madame på 21 år som jag ridit igång nu för ett tagsen. Grejen är den att hon är lite lägre framtill, och då undrar jag om det kanske finns någon som vet en bra övning man kan utföra för att få upp henne en aning, så att hon belaster tyngden mer jämt.

Tacksam för svar!

Sv: Låg framtill

Allt dressyrarbete handlar ju egentligen om att få hästen att bära mer tyngd på sina bakben, eftersom alla hästar av naturen är lite "framtunga"

En bra övning när du rider ut är att göra halt (och ev rygga, men det är svårare) i nedförsbacke. Då måste hästen lägga vikten på sina bakben.

Sv: Låg framtill

Ok, ska försöka pova detta. Hon är dock inte världens bästa på att rygga, men det är absolut värt ett försök. Tack för svaret!

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Squie
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 554
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 258
Senast: Piaff
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 123
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka