Lag-SM 2009 Dagstorp

Sv: Lag-SM 2009 Dagstorp

Jodå...Själva Lag SM var Elit och den individuella var regional....och man får tydligen inte dela ut premier alls i H90 eller P70/80...vad det nu innebär....

Nu har jag ju lämnat ponny... :o
men det innebär enl min tolkning att man kan "vinna" tillbaka start/anm avgiften + ha hederspriser. Däremot inte vinstpengar (premier) typ 5000:-. Sen kan man såklart välja att bara ha hederspriser till ett värde som är som start/anm avgiften.

Noterar att jag inte läst och satt mej in i ponny innan. Har hört att man aldrig får ha pengar men det stämmer ju inte.. startavg tillbaka är ju även det pengar. Är det vanligt?

Nu har jag ju lämnat ponny... :o
men det innebär enl min tolkning att man kan "vinna" tillbaka start/anm avgiften + ha hederspriser. Däremot inte vinstpengar (premier) typ 5000:-. Sen kan man såklart välja att bara ha hederspriser till ett värde som är som start/anm avgiften.

Noterar att jag inte läst och satt mej in i ponny innan. Har hört att man aldrig får ha pengar men det stämmer ju inte.. startavg tillbaka är ju även det pengar. Är det vanligt?
Nej, det är inte vanligt i någon av grenarna men det händer. Jag hade gärna sett det oftare. Ena ponnyns hemmaklubb har imo löst det rätt bra. Alla placerade får rosett, plakett och anmälnings- och startavgifter tillbaka. De tre första får dessutom hederspris.

Jag, som väl antagligen är den som dragit igång det här med priserna, har definitivt inte riktat min kritik mot en person! jag förutsatte att det inte var prisansvarig som tjänade på höga anmälningsavgifter utan föreningen med förslagsvis en tävlingssektion i spetsen som gjorde sig en hacka på ponnyerna.

Att lägga på 100% på en tävling när man får SM status och vet att alla vill vara med, kosta vad det kosta vill, kan man ha många åsikter om. Men varför hymla om saken?

Det jag vänder mig mot i kritiken av i övrigt mkt. bra tävlingar (nästan enbart ros i mitt referat) är de höga avgifterna, inte för dåliga priser (även om de hänger ihop som orsak & verkan)

:idea: Om nu MammaBergs TR-utdrag stämmer så skulle alltså laget haft några papp till :angel:

Håller med på de den punkten med dyr avgift...men vilket då innebar att prisansvarig fick det jobbigare med att fixa med priser och vet att individuellt har allt stämt...ska faktiskt kolla upp i fall det blivit någon miss i Lag på häst...Är det då så att placerade Lag ska har priser att dela på så det uppgår till 4400 kr:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka