Låg temperatur?

Unafraid

Trådstartare
Jag känner mig varm, typ feber.

Tar tempen, 35,8. Ingen aning om min normaltemp.

Men jag känner mig varm och febrig. Är det någon som kan reda ut det här åt mig?
 
Så får jag också ibland! Någon gång har jag tom varit nere på 35.1... O_o

Det brukar hjälpa att duscha varmt för mig. Sedan klär jag på mig och drar på en filt. Vet inte varför det blir så men det känns, precis som du säger, som feber.
 
Så får jag också ibland! Någon gång har jag tom varit nere på 35.1... O_o

Det brukar hjälpa att duscha varmt för mig. Sedan klär jag på mig och drar på en filt. Vet inte varför det blir så men det känns, precis som du säger, som feber.
Jag har varit hos doktorn någon gång i andra ärenden och sagt att jag hade feber och dom frågade om temp.. svårt att vara trovärdig med så låg temperatur :p
 
Jag har varit hos doktorn någon gång i andra ärenden och sagt att jag hade feber och dom frågade om temp.. svårt att vara trovärdig med så låg temperatur :p

Ja jag vet hur det är. Jag ligger normalt på ca 36-36.5 så för mig är allt över 37 feber. Det bryr sig dock sjukvården inte om utan 37.7 är tydligen normalt oavsett :angel::grin:
 
Jag ligger nära 36 i normal temperatur och har mätt runt 35 flera gånger i samband med feber, då tempen gått ner efter en febertopp. Avvakta och ta tempen när du ändrar symptom. I sjukvården räknas inget under 38 som feber, för mig innebär det dock en skillnad på 2 grader vilket är rätt mkt. Bra att veta kanske. :p
 
Ligger också lågt i temp normalt, och har precis som resten här "feberkänsla" när jag kommer ner runt 35. Ligger väl på 36.5 ungefär i vanliga fall.
 
Jag ligger också på 36-36,5 normalt. Är sjukt frusen av mig, undrar om det är därför? Är ni andra lågtempererade också frusna av er?
 
Jag har varit hos doktorn någon gång i andra ärenden och sagt att jag hade feber och dom frågade om temp.. svårt att vara trovärdig med så låg temperatur :p
Min normaltemp ligger på 35,3-35,7 vilket bla innebar att man uppdagade min infektion vid första förlossningen väldigt sent. När de började fundera över min temp så var jag knappt vid medvetande längre. (Slutade i slut snitt pga infektionen).

Går man till veterinären så vill de veta djurets individuella normaltemp men enligt den humanistiska vården är vi alla stöpta i samma form. Berättar man att man har väldigt låg temp i normala fall så förändrar det inte ett dugg. Det känns som om veterinärmedicinen ligger långt före där men någon med lite insikt kanske kan förklara varför?
 
Jag ligger också på 36-36,5 normalt. Är sjukt frusen av mig, undrar om det är därför? Är ni andra lågtempererade också frusna av er?
Ja jag är frusen och har generellt dålig blodcirkulation, med kalla händer, fötter, rumpa och ben. Är dock inte extremt frusen och blir snabbt varm av rörelse. Har en mkt litet spann där jag är i behaglig temp, tycker nog det är mer jobbigt att bli för varm än att frysa lite.
 
Min normaltemp ligger på 36-36,4 så allt över 37 är feber för mig och när jag låg med njurbäckeninflammation och hade 42 så var jag nära döden. Jag är dessutom frusen som fan av mig och kan ibland när jag haft feber störtdyka i temp med samma symptom.
Jag brukar ta en HET dusch och sen bädda ner mig fullt påklädd då brukar det släppa.
 
Jag är också en lågtempare. Men väldigt varm av mig!
Något jag noterat är att tempen varierar lite beroende på var jag är i menscykeln.
 
Min normaltemp ligger på 36-36,4 så allt över 37 är feber för mig och när jag låg med njurbäckeninflammation och hade 42 så var jag nära döden. Jag är dessutom frusen som fan av mig och kan ibland när jag haft feber störtdyka i temp med samma symptom.
Jag brukar ta en HET dusch och sen bädda ner mig fullt påklädd då brukar det släppa.
Jösses! 42 grader! :crazy: Det är mycket!
Jag har en elektrisk värmefilt som jag inte kan leva utan på vintern. Enda sättet att få upp värmen i kroppen. Sover alltid med dubbla täcken också O_o
 
Är också lågtempare, normalt runt 36.
Oerhört frusen, behöver ha 23-24 grader inomhus för att inte frysa :p

Är det nån som vet varför vissa har så låg kroppstemperatur? Känns som att det är vanligast hos kvinnor?
 
Jag har också normalt låg temp, typ 36,0 - 36,4. Börjar känna mig dålig redan runt 37 grader så jag är känslig för svängningar i tempen också. Räknar typ allt över 37 som feber iom att jag blir märkbart påverkad.

Jag är inte frusen i övrigt, men jag brukar få den där förkylda, frossiga fryskänslan när jag är övertrött. Jag tror att temperaturen dippar för att kroppen gör sig redo för sömn, så att det är det jag känner av. Det enda som riktigt hjälper då är att ta en varm dusch och bädda ner mig i sängen.
 
Jösses! 42 grader! :crazy: Det är mycket!
Jag har en elektrisk värmefilt som jag inte kan leva utan på vintern. Enda sättet att få upp värmen i kroppen. Sover alltid med dubbla täcken också O_o
Ja det va inga höjdar dagar innan jag tog mig till vc och fick konstaterat inflammationen. Sen var det ju en piece of cake att ha 38,5 i fyra dagar till.
Jag fick en värmefilt i julklapp, bästa presenten ever! :up::love:
 
Jag känner mig varm, typ feber.

Tar tempen, 35,8. Ingen aning om min normaltemp.

Men jag känner mig varm och febrig. Är det någon som kan reda ut det här åt mig?
Är du trött? Dvs. slutkörd? I de lägena när kroppen säger stopp kan det kännas som att man har feber trots att man inte har det. Min egen hemmasnickrade teori varför man känner sig sjuk är för att kroppen säger ifrån att nu måste den få vila och återhämtning. Att tempen då blir lägre än normalt tror jag beror på just det faktum att kroppen behöver vila. När vår dygnsrytm säger åt oss att sova sänks kroppstemperaturen nämligen i normalfallet.
 

Liknande trådar

Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
3 429
Senast: sthu
·
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
3 349
Senast: Badger
·
Relationer Om ni ser att någon har ett hårstrå (eller en fiber eller nåt) på sin mat, vad gör ni då? Om någon har en krage som är knögglig - vad...
Svar
9
· Visningar
786
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 164
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp