Låga boxfronter

Skulle det funka att ha en rundstav upphängd på snören? Då kan ju hästen inte fastna med käken.

Jag googlade runt lite och detta verkar vara ett alternativ! Tydligen har beridna högvakten såhär:

A784B329-A32C-4CD8-A6A7-AAC6D4AE5990.jpeg

Ja, det var något sånt jag tänkte! Det där var ju dessutom snyggt
Men lär tyvärr bli förbaskat kladdigt om hästarna äter lusern eller uppblött kraftfoder. Åtminstone mina hästar lyckas dregla ner hela boxdörren när de äter eftersom de gärna växlar mellan att titta ut. Skulle aldrig kunna ha ett täcke i närheten utan att det skulle behöva tvättas konstant.

Men lär tyvärr bli förbaskat kladdigt om hästarna äter lusern eller uppblött kraftfoder. Åtminstone mina hästar lyckas dregla ner hela boxdörren när de äter eftersom de gärna växlar mellan att titta ut. Skulle aldrig kunna ha ett täcke i närheten utan att det skulle behöva tvättas konstant.
Men du behöver väl inte ha täckeshängaren precis vid krubban? Är trots allt oftast 3 meter vägg att hänga på. Jag tröttnade fö också på kladdig vägg av fodret, så nu fodrar jag i mjuk hink på golvet. Mycket smidigare och rena väggar😁.
20210101_183907.jpg

Liknande trådar

Hästliv Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
3 006
  • Låst
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
1 753
Hästliv Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
1 556
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
24 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Fritid, Barn

• Covid-19 del 9
  • Corona i stallet - Ulvlek

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat